25 жовтня в Україні пройдуть місцеві вибори / фото УНІАН

Найбільше поточна кампанія з місцевих виборів відзначається таким порушенням як «клонування» рейтингових кандидатів.

Як передає кореспондент УНІАН, про це на прес-конференції повідомив голова КВУ Олексій Кошель.

Він зазначив, що використання так званих «клонів» з метою заплутати виборців стало основним порушенням поточної виборчої кампанії.

Відео дня

Читайте такожКількість недійсних бюлетенів на голосуванні 25 жовтня сягатиме десятків відсотків - КВУ

"Найбільший «клон» має місце у Чернігівській області. Там широку кампанію провела партія "Рідний дім", яку очолює міський голова Чернігова Владислав Атрошенко. Ця партія отримала «клон» – "Рідне місто", яку очолює такий собі Сергій Атрошенко, який до цього часу не був помічений в активному політичному житті впродовж багатьох років", - сказав Кошель.

Також він повідомив, що ще одним масовим порушенням на нинішніх виборах є недотримання вимог щодо розміщення агітації. За словами Кошеля, друковані матеріали поширюють без вихідних даних, для агітації використовують приміщення органів державної влади та місцевого самоврядування, на цих будівлях розміщують рекламні банери. Також рекламу розміщують на транспортних засобах. Чинні міські голови та місцеві депутати використовують для агітації комунальні ресурси, зокрема на громадському транспорті муніципальної власності. Агітацію розміщують на офіційних веб-сайтах місцевих влад, рекламу без вихідних даних масово прикріплюють на приватні будинки та огорожі.

Крім того, Кошель зауважив, що в країні поширена технологія непрямого підкупу виборців.

Разом з тим, за його даними, останніми днями розбудовують мережі з підкупу виборців, щоб виборець не забув благодійника до дня виборів, але виявити такі мережі надзвичайно складно, бо вони працюють у глибокому підпіллі.

"Також має місце непрямий підкуп виборців – через поширення сертифікатів на придбання найдешевших продуктів харчування та спиртного, роздають солодку вату для дітей, роздають електричні лампочки, і партійці цього навіть не приховують. До прикладу, на сайті "Партії Шарія" розміщено повідомлення "Шарійці пригощають перехожих чаєм та цукерками, а аніматори веселять дітвору"", - зазначив голова КВУ.

Також він навів ще один приклад не прямого підкупу виборців.

"На фейсбук-сторінці кандидата від "Слуги народу" у Святошинському районі Києва Дмитра Богдана 11 жовтня міститься повідомлення, що він зі своєю командою заповнював пісочниці та пригощав людей солодкою ватою", - сказав Кошель.

Він додав, що у Рівному від партії "Перемога Пальчевського" дітям роздавали цукерки.

Кошель підкреслив, що підкупи виборців фіксують в усіх регіонах країни, ці підкупи здійснюють багато політичних сил.

Факти насильства під час виборчої кампанії

Крім того, голова КВУ констатував, що під час поточної виборчої кампанії спостерігаються факти насильства.

"За даними спостерігачів КВУ, зафіксовано понад 20 фактів насильства за останні два тижні. Зокрема, вчора у Києві жорстоко побили агітатора за одну з партій, а на Чернігівщині сталася стрілянина біля агітаційного намету. Також ріжуть агітаційні намети", - сказав він.

Також стало масовим таке явище, як псування агітаційних матеріалів конкурентів. Цей процес набагато масштабніший, ніж під час попередніх місцевих та загальнонаціональних виборів, додав Кошель.

За даними поліції, з 5 вересня, тобто з початку виборчої кампанії, в Україні відкрито 346 кримінальних проваджень щодо порушень виборчого законодавства.

Вас також можуть зацікавити інші новини: