Frostpunk 2 - сиквел успішної містобудівної стратегії з елементами виживання. Гравцеві належить розвивати місто в постапокаліптичному світі, який занурився в льодовиковий період. Реліз гри заплановано на 20 вересня, але критики вже оцінили гру в 85 балів на Metacritic, назвавши її зразковим продовженням.
Frostpunk 2 - комплексна, складна гра, з безліччю механік. Навіть людям знайомим з оригінальною грою, у сиквелі доведеться розбиратися з новою системою забудови міста і механікою фракцій. Тому ми вирішили скласти список порад щодо гри, які будуть корисними як зовсім новачкам у серії, так і людям, які керували Нью-Лондоном ще у 2018 році.
Спочатку розбити лід
На відміну від першої частини, де ми ставили будівлі де завгодно навколо міста, тепер система забудови нагадує Sid Meier's Civilization VI. Територія навколо міста поділена на гекси, на деяких ділянках є ресурси: вугілля, їжа, матеріали. Але просто так заволодіти цими ресурсами ніхто не дасть. У світі гри зараз льодовиковий період, і все знаходиться під товстим шаром льоду. Потрібно відправити робітників із льодорубами, за один раз можна розчистити 8 гексів, гравцеві це коштуватиме 200 одиниць робочої сили і 30 утилю, місцевої валюти.
Типи районів
Ще одна нова механіка, натхненна Цивілізацією - забудова районами. Спершу потрібно розібратися з усіма типами районів:
- Житловий район - надає житло нашій робочій силі. Якщо житлових районів не вистачає, то населення страждає від холоду.
- Харчовий район - надає їжу. Якщо харчових районів не вистачає, жителі голодують.
- Добувний район - з його допомогою ми збираємо матеріали та паливо. Матеріали потрібні для побудови інших районів, а без палива в місті не буде електрики.
- Логістичний район - район, який можна побудувати на унікальному гексі "стара станція". З його допомогою можна відправляти в експедиції загони розвідників для досліджень нових територій, адже наявні запаси їжі та ресурсів не годуватимуть вас вічно.
- Промисловий район - його можна будувати на будь-якому гексі. Район працює у двох режимах: виробництво матеріалів і виробництво товарів. Якщо з матеріалами все зрозуміло, то товари потрібні для підтримки щастя населення, а надлишок товарів знижує рівень злочинності в місті.
Після побудови район можна розширювати і прокачувати, що дасть нові функції і можливості. Наприклад, у покращеному промисловому районі в якийсь момент з'явиться автоматизована фабрика, що дасть змогу заощадити на робочій силі.
Не забувайте про бонуси під час забудови
І ще одна механіка прямо з Civilization VI: бонус районам від сусідства. Будь-який район, який стикається із сусіднім районом трьома плитками, отримує бонус у вигляді 20 одиниць тепла. Бонуси тепла допомагають істотно заощадити паливо для генератора, враховуйте це під час планування забудови міста.
Але не всі райони хороші сусіди один одному. Якщо ви поставите поруч житловий і промисловий район, ви все ще отримаєте бонус, але мешканці почнуть хворіти. Намагайтеся зонувати місто на житлові, продовольчі та промислові регіони.
Не забувайте про суспільство
Центральною ідеєю Frostpunk 2 стала думка, що людство не змінить своєї суті навіть після кінця світу. Найдефіцитнішим ресурсом тут все ще залишаються гроші. Щотижня ви збираєте податковий збір, але цих грошей ледь вистачає на розвиток міста. Ви можете заручитися підтримкою місцевих фракцій, ще однієї важливої системи в грі, і попросити грошей у них. Їм це, звісно, не сподобається, і фракція може оголосити бунт, тому обирайте товариство з розумом і просіть гроші у тих, хто вам довіряє.
Плануйте наперед
Будь-яка стратегія вимагає далекоглядного мислення, а в Frostpunk 2, де ваше місто постійно балансує на межі процвітання і вимирання, і поготів потрібно обмірковувати свої ходи на три кроки вперед.
Зробіть запас палива і продовольства, щоб природні умови не змогли застати вас зненацька. Також аналізуйте свої власні рішення, наприклад якщо ви досліджували нову технологію для промислового регіону, але знаєте, що вона спричинить хвороби в місті, то збудуйте лікарню.
Не забувайте, що всі ресурси в Frostpunk 2 кінцеві, шукайте нові джерела до того, як закінчаться старі. Гра буде всіляко вас попереджати, що жили ось-ось закінчаться. Будьте готові, до моменту, коли це трапиться, у вас уже має стояти новий район із цими ж ресурсами, буде добре, якщо він буде більшим за старий, ну або хоча б зі схожою продуктивністю. Старий район належить знести за непотрібністю.
Виберіть ідеологічний курс
Зрештою Нью-Лондон обере собі одну з трьох ідеологій, представлених у грі:
- Прогрес проти адаптації
- Рівність проти заслуг
- Традиції проти розуму
Прихильники різних ідеологій конфліктують один з одним, майте це на увазі, коли ухвалюєте закони, які явно пов'язані з однією зі сторін. Якщо чаша терпіння прихильників однієї з ідеологій переповниться, може початися бунт, який може скінчитися для вас поразкою.
Як уже було сказано, в якийсь момент терези повністю опустяться на одну зі сторін. Ви маєте право вплинути на те, яка ідеологія у вашому місті буде комфортно себе почувати, ухвалюючи відповідні закони та ідеї, а також споруджуючи будівлі деяких видів.
До нових горнзонтів
Згодом у вас з'явиться можливість відправляти експедиції через логістичні райони для дослідження Морозних Земель, величезної незаселеної території, яка стане притулком для ваших людей.
Розвідка територій дасть змогу відкрити локації з безліччю цінних ресурсів. Крім того, аванпости в Морозних Землях можна з'єднувати з основним містом стежками, через які поселенці перевозитимуть матеріали
Зрозуміло, що Пустка не найдоброзичливіше місце. Звітуйте, куди ви посилаєте своїх людей, і будьте готові, що вони можуть не повернутися. Деякі експедиції позначені як небезпечні, це означає, що розвідники можуть бути поранені, вбиті або зниклими безвісти. Ви можете підготувати людей у спеціальних тренувальних таборах, це знизить шанс невдалої експедиції, а також зменшує час, необхідний на розвідку.
Frostpunk 2 вийде 20 вересня на всіх платформах: ПК, Playstation 5 і Xbox Series.