Підвищена температура покращує роботу імунітету / фото pixabay.com

Вчені з університету Уоріка та Манчестера з'ясували, що в організмі людини функціонує "клітинний годинник", який активує роботу імунної системи, а підвищена температура тіла прискорює дію цього годинника.

Задіявши математичне моделювання клітин, британські дослідники зазначили, що білки Neclear Factor kappa B включаються в роботу, коли у людини піднімається температура (нехай навіть незначно), повідомляє Medikforum.

Читайте такожМедики пояснили, чому спати треба з відкритим вікном

За словами вчених, ці білки починають переміщатися в ядро клітини і назад, що в свою чергу призводить до підвищення активності з боку імунної системи. Порушення в процесі включення білків може сприяти захворюваності.

"При температурі тіла 34 градуси годинник NF-кВ сповільнюється. При більш високих температурах, ніж нормальна температура тіла, годинник NF-кВ прискорюється. Коли NF-кВ-білок неконтрольований, то може виникнути хвороба Крона, псоріаз та ревматоїдний артрит", - повідомили автори роботи.

Крім того, констатували наукові фахівці, механізм активності білка NF-кВ сповільнюється під час сну (температура тіла людини в цей час також дещо знижується). З цієї причини, вважають дослідники, стрес і необхідність працювати ночами легко стають чинниками запальних захворювань у людей – запрограмований на природний відпочинок організм не налаштований на включення біологічних механізмів, пов'язаних з білковою надактивністю.

Таким чином, відкриття вчених підтверджує поширену думку про те, що підвищену температуру до певного моменту збивати не можна: прийом препаратів при 37,5°, наприклад, тільки порушує біологічні процеси опірності організму.