REUTERS

Вчені намагаються зрозуміти, як супермасивні чорні діри, маса яких в мільйони чи й навіть мільярди разів більші, ніж у Сонця, можуть ставати "бродячими" у карликових галактиках. Наукове розуміння таких масивних космічних тіл не чітке через мільярди років зростання за рахунок "злиття" (наприклад, в ході зіткнення двох галактик і об'єднання їх в одну).

Чорні діри беруть свій початок зазвичай надто далеко, щоб можна було зрозуміти, як вони формуються. Однак, команда астрономів виявили 13 карликових галактик в радіусі мільярда світлових років від Землі, які "майже напевне" містять чорну діру, - пише Newsweek.

Читайте такожNASA збирається детально вивчити й сфотографувати центр галактики Чумацький шлях

"Ця робота навчила нас, що ми повинні розширити наші пошуки масивних чорних дір у карликових галактиках за межами виключно центра, щоб отримати більш вичерпне розуміння, які механізми допомогли першим масивним чорним дірам сформуватися в ранньому Всесвіті", - сказала співавтор дослідження з Державного університету Монтани Емі Рейнс.

Карликові галактики в 100 раз менші, ніж наш Чумацький шлях. Вважалося, що через свій розмір вони не здатні утворити чорні діри. Виявлені масивні об'єкти, згідно з обережними оцінками, приблизно в 400 тисяч разів перевищують розмір Сонця. Для порівняння, супермасивна чорна діра в центрі нашої галактики має масу в 4,6 мільярдів разів більшу, ніж в Сонця.

Більше сотні карликових галактик були обрані з каталогу NASA. За ними спостерігали за допомогою радіоастрономічної обсерваторії "Дуже великий масив імені Карла Янського". Рейс і колеги скоротили список до 13 галактик, а потім виявили докази, які свідчили про наявність масивних чорних дір. Останні активно поглинали матерію навколо себе.