Ідентифікація черепа була заснована на хімічному аналізі відкладень всередині нього \ фото REUTERS

У Китаї досліджували стародавній череп і дійшли висновку, що він належить раніше невідомому виду людини. Його знайшли 88 років тому, проте тільки зараз він потрапив до рук вчених.

Як говориться в дослідженні, опублікованому в журналі Innovation, з точки зору еволюції це наш найближчий родич серед відомих видів стародавньої людини, таких як неандертальці і людина прямоходяча (Homo erectus). Аналіз показує, що він більш тісно пов'язаний з Homo sapiens, ніж з неандертальцями.

Вчені віднесли цей екземпляр до нового виду Homo longi, від китайського слова "довгий", що означає"дракон".

"Знахідка являє собою окрему гілку людства, яка не є Homo sapiens, вона відокремлено розвивалася в регіоні протягом декількох сотень тисяч років і в кінцевому підсумку вимерла", - сказав в бесіді з Бі-бі-сі професор Кріс Стрінгер з Лондонського Музею природної історії.

"Це одна з найважливіших з виявлених скам'янілостей за останній мільйон років", - додав він.

Як знайшли череп

Череп виявив будівельник моста в Харбіні на північному сході Китаю в 1933 році. У той час місто перебувало під японською окупацією. Підозрюючи, що це культурна цінність, Китайський робітник таємно вивіз його додому, щоб не допустити потрапляння в руки окупантів. Він сховав його на дні колодязя, де череп зберігався близько 80 років. Чоловік розповів своїй родині про череп перед смертю, і в підсумку він потрапив до рук вчених.

Читайте такожНауковці розповіли, як неандертальці чистили зубиЧереп майже ідеально зберігся - з квадратними очницями, товстими надбрівними дугами і великими зубами. За розміром череп набагато більший, ніж у Homo sapiens та інших людських видів, а розмір його мозку такий же, як у нашого виду. Він належить раніше невідомому вимерлому виду людини.

Ця знахідка дає розуміння про групу людей, що жили в Східній Азії як мінімум 146 тис. років тому. Ідентифікація черепа, який ймовірно належить 50-річному чоловіку, була заснована на хімічному аналізі відкладень всередині нього.

Вчені вважають, що "людина-дракон" була міцною за статурою. Але мало що відомо про те, як вона жила, тому що немає точних даних про місце, де вона була знайдена. Поки немає археологічного контексту знахідки, такого як кам'яні знаряддя праці або інші елементи культури.

"Людина-дракон" - не єдиний серед ранніх людських останків, виявлених в Китаї, які важко класифікувати. До них відносяться останки з міського повіту Далі, палеоантропологічного місця Цзіннюшань, печери Хуалонг, а також щелепна кістка Сяхе з Тибетського нагір'я. Було багато суперечок про те, чи являють ці залишки примітивні зразки Homo sapiens, неандертальців, денисовців або щось інше.

Професор Марта Міразон Лар з Кембриджського університету вважає, що "людина-дракон" насправді була денисовцем. Вперше денисівці були ідентифіковані за ДНК, взятої з кістки пальця віком 50-30 тис. років, виявленої в Денисовій печері в Росії. У лютому 2019 року вчені вперше виявили в печері частини черепа денисівця.

Китайська знахідка може бути першим цілісним черепом денисівця. Вона проллє світло на особливості цієї досить загадкової популяції, адже поки у науки є лише кілька фрагментів цього виду, переважно зуби і окремі дрібні кістки. Через малу кількість фрагментів денисівської людини, поки не зовсім ясно, як вона виглядала. Дослідження геному показали, що денисівці були темношкірі, темноволосі і темноокі.

Вас також можуть зацікавити новини