Вчені знайшли спосіб лікування  паралічу після травми спинного мозку/ фото ua.depositphotos.com

Вчені знайшли спосіб вилікувати "необоротний параліч" у мишей із повним ушкодженням спинного мозку за допомогою генної терапії, та повернути їм можливість ходити.

Як пише Science Alert, миші або люди з частковим ушкодженням спинного мозку стають тимчасово паралізованими, але більшість їхніх рухових функцій відновлюється природним шляхом. Нейрони спинного мозку, які забезпечують ходьбу, розташовані в поперековому відділі, але після часткового ушкодження нейрони в грудному відділі передають зв’язок через спинний мозок, що дозволяє відновити ходьбу.

Водночас вчені з Федерального інституту технології у Швейцарії припустили, що відновлення цих специфічних нейронних комунікаційних моделей може дозволити людині з повним ушкодженням спинного мозку знову ходити.

Тож вчені розробили терапевтичну стратегію, яка повторює механізми відновлення спинного мозку, що виникають спонтанно після часткових травм.

Дослідники використали генетичний аналіз, щоб з’ясувати, які нейрони грудного відділу спинного мозку сприяють природному загоєнню після часткової травми спинного мозку. Вони простежили за їхніми аксонами - нервовими волокнами, які з’єднують нейрони та дозволяють їм спілкуватися, і виявили, що вони природним чином досягають поперекового відділу спинного мозку. Також вчені визначили, що ці аксони повинні знову з’єднатися зі своїми природними мішенями, щоб відновити рухову функцію.

У 2018 році та ж команда продемонструвала лікування, яке стимулювало регенерацію аксонів у мишей, які були здатні відростати після серйозного пошкодження спинного мозку.

Але цього було недостатньо для відновлення рухової функції, оскільки нові волокна не з’єднуються з потрібними місцями з іншого боку ураження.

Тому нейробіологи розробили генну терапію, щоб стимулювати відростання аксонів і направляти їх до поперекового відділу спинного мозку.

Це призвело до значного одужання у мишей з повним ураженням спинного мозку. Миші знову могли ходити, маючи моделі ходьби, подібні до мишей, які знову почали ходити самостійно після часткового пошкодження.

Вчені кажуть, що з’ясування того, як привести конкретні субпопуляції нейронів до їхніх природних цільових регіонів, є кроком до технології, яка може відновити рухові функції у людей.

Раніше вчені встановили, що може підвищити ризик інсульту

Згідно з дослідженнями, навіть  п'ять днів впливу забрудненого повітря можуть значно збільшити ризик інсульту. Водночас неясно, чи є цей підвищений ризик постійним або тимчасовим після короткого відвідування забрудненої території, тому необхідні подальші дослідження, щоб визначити, чи оборотні ці ефекти.