Частіше українці починають споживати тютюн з сигарет / фото REUTERS

У таких містах, як Київ, Харків, Одеса, Львів та Дніпро найпоширенішим першим регулярно вживаним тютюновим продуктом залишаються сигарети.

Про це свідчать результати дослідження споживання тютюнових виробів населенням в окремих містах України Соціологічної групи «Рейтинг».

«Перший продукт регулярного споживання нікотину у більшості випадків (88%) - це сигарети. 5% курців починали з інших горючих тютюнових виробів, лише для 0,5% перший продукт – системи нагрівання тютюну (IQOS – 0.4%, glo – 0.1%), для 0,4% – це електронні сигарети, 0,3% починали з бездимного тютюну», – встановило дослідження.

Інфографіка Соціологічної групи "Рейтинг"

Також зазначається, що поширеність споживання тютюнових та нікотинових продуктів в Україні становить 33% серед дорослого населення досліджуваних міст. При цьому:

  • 25% респондентів палять сигарети,
  • 8% – палять інші горючі тютюнові вироби (такі як сигари, сигарілли, курильні трубки, кальян),
  • 7% – користуються системами нагрівання тютюну (IQOS, glo),
  • 1% – палять електронні сигарети,
  • 0,3% – вживають бездимний (жувальний) тютюн.

Щодо наміру кинути палити, 57,3% поточних користувачів не планують кидати будь-який продукт найближчі 6 місяців, водночас 12,0% – планували зробити це протягом наступних 30 днів і 22,6% – протягом наступних 6 місяців (але не протягом наступних 30 днів).

Крім того, дослідження показало, що курці сигарет почали регулярно палити сигарети у середньому у 19,8 років. Для порівняння, користувачі IQOS почали регулярно використовувати IQOS у середньому у 32,9 роки. Усі користувачі IQOS та glo почали регулярно використовувати IQOS або glo коли досягли дозволеного віку (18+ років) для вживання тютюну.

Як проводилося дослідження

  • Опитування проведене 20 травня – 4 червня 2020 року.
  • Учасниками опитування було доросле (18+) населення Києва, Харкова, Дніпра, Одеси та Львова.
  • Метод опитування – CATI (computer-assisted telephone interviews - телефонні інтерв'ю з використанням комп'ютера) з випадковою вибіркою стаціонарних та мобільних телефонів, загалом опитано 5000 респондентів.
  • Тип вибірки – квотна вибірка за населенням міст, статтю та віком.