REUTERS

Падіння Boeing 737-800 "Міжнародних авіаліній України" поблизу Тегерана дає ґрунт для численних спекуляцій щодо його причини. Оскільки катастрофа сталася через лічені години після того, як Іран завдав ракетний удар по базі США в Іраку. Крім того, по всьому світу авіакомпанії зняли з рейсів більш нову модель Boeing 737.

Про це пише Forbes, додаючи, що рейс PS 752 нормально злетів о 6:12 за місцевим часом з міжнародного аеропорту "Імам Хомейні" в Тегерані. Два експерти з питань авіабезпеки сказали виданню, що висота й швидкість лайнера були точно такими ж, як і при виконанні цього ж рейсу на день раніше. Про це говорять дані транспондера з сайту Flightradar24. А потім передача цих даних різко обірвалася через три з половиною хвилин польоту. При цьому літак був на висоті 2400 метрів.

Читайте такожBloomberg: Конфлікт США з Іраном створить проблеми для розслідування падіння Boeing з України

Відео дня

За словами колишнього авіаційного механіка й члена правління Національної ради США з питань безпеки транспорту Джона Гоглая, дуже підозріло, що аварія сталася саме на цій фазі польоту.

"Ризикована частина зльоту вже була позаду. 2400 метрів - це та висота, на якій екіпажу вже комфортно, а літак стабілізується в польоті", - сказав експерт.

Катастрофа вбила всіх 176 людей на борту Boeing 737-800, який належав українській компанії МАУ. Перевізник під час прес-конференції повідомив, що це був один з кращих літаків у флоті. Й жодних ознак проблем перед аварією не було. Компанія МАУ отримала його в 2016 році. Планове обслуговування він пройшов 6 січня. Пілоти авіалайнера були надзвичайно досвідченими.

Читайте такожКатастрофа літака МАУ в Ірані: у МВС пояснили роль України в розслідуванні

Гаглая застерігає, що про причини ще зарано говорити. Однак, на його думку, слідчі, швидше за все, будуть перевіряти версію про вибух бомби чи помилковий військовий удар. Адже того ж дня іранські сили обстріляли ракетами дві бази США в Іраку й, швидше за все, готувалися до контратаки. Визначення точної причини катастрофи може зайняти більше року. Реєстратори переговорів й даних кабіни були знайдені, але, за словами голови Агенції цивільної авіації Ірану Алі Абедзадеха, поки немає рішення, чи вони будуть передані для аналізу. Наразі Іран точно не збирається давати їх Boeing й владі США. Хоча зазвичай представники країни-виробника літака бере участь в розслідуванні катастроф.