Довіра до банків поступово відновлюється / фото УНІАН

За останні 2 роки 76% українців не мали жодних проблемних ситуацій у взаємодії з банками.

Читайте такожЗвернень на "гарячу лінію" НБУ побільшало у півтора раза - на що скаржаться клієнти

Про це свідчать результати загальнонаціонального опитування українських споживачів фінансових послуг, проведеного для Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (ФГВФО) за підтримки Проекту USAID «Трансформація фінансового сектору» в грудні 2019 року, які сьогодні обговорювалися в ході онлайн-круглого столу.

Відео дня

За даними дослідження, частка опитаних, які зберігають понад половину своїх коштів у банку, зросла з 8% до 13%, а отже, довіра до банків поступово відновлюється. Важливо, що фактор недовіри до банків перестав згадуватися як основний чинник відсутності банківського рахунку.

Водночас, порівняно з 2017 роком знизилася зацікавленість українців у фінансових послугах: так, якщо у 2017 році 63% вибірки відзначали зацікавленість у фінансових послугах проти 37% тих, хто «скоріше не цікавиться», то в 2019 році це співвідношення становило 58% проти 42%. Також 22% опитаних стверджують, що взагалі не мають банківських рахунків.

«Отримані результати дослідження, насамперед, - це маркер для нас: ми бачимо напрямки розширення своєї діяльності для збільшення обізнаності громадян про механізми захисту їхніх прав вкладників і коштів у банках. Нагадаю, що незважаючи на безпрецедентні масштаби кризи банківського сектору 2014-2017 років, фонд виконав покладені на нього зобов'язання: виплатив двом мільйонам вкладників неплатоспроможних банків відшкодування на загальну суму майже 90 млрд грн», - наводяться в прес-релізі за результатами дослідження слова директора-розпорядника ФГВФО Світлани Рекрут.

За словами заступника директора-розпорядника ФГВФО Андрія Оленчика, за результатами опитування видно не тільки як змінилися фінансові настрої і поведінка українців, а й ті напрямки, в яких ФГВФО доклав зусиль для підвищення рівня обізнаності громадян про систему гарантування вкладів.

«Наприклад, було недостатньо знань про особливості гарантування вкладів у валюті або відкритих онлайн. При цьому варто зауважити, що завдання фонду не тільки здійснювати відшкодування коштів за вкладами в банках-банкрутах, а й захищати права вкладників. Для нас важливо підвищити обізнаність користувачів фінансових послуг та навчити їх користуватися інструментами захисту своїх коштів. Це не тільки підвищить безпеку їхніх вкладів, а й додасть їм упевненості в зберіганні своїх коштів у банках», - наводяться в релізі слова Оленчика.

За даними дослідження, більшість українців знають про гарантування вкладів у гривні (поінформованість зросла з 67% до 86%) і у валюті (поінформованість зросла з 51% до 59%). Майже половина респондентів знайомі з розміром максимальної гарантованої суми відшкодування. Однак зросла кількість тих, хто вважає, що гарантовану суму слід збільшити. Так, у 2017 році частка опитаних, які задоволені поточним рівнем відшкодування, становила 47%, а у 2019 році - скоротилася до 41%.

Опитування проводилося дослідним агентством Info Sapiens серед 2144 респондентів віком від 18 років, які декларували щонайменше мінімальний рівень зацікавленості інформацією про фінансові послуги в Україні, в грудні 2019 року. Географія охоплення - усі регіони України, окрім АР Крим, територій Донецької та Луганської областей, які не є підконтрольними уряду України.

Як повідомляв УНІАН, за даними звіту Нацбанку, відзначається зростання довіри українців до банків: гривневі і валютні вклади істотно виросли. Так, гривневі кошти громадян у банках за минулий рік збільшилися на 17,5%, валютні вклади - на 15,4%. Гривневі кошти бізнесу в банках за рік зросли на 19,5%, а валютні кошти - на 48,4%.