
Інвестиції можна подвоїти за п'ять хвилин, придбавши сумочку Birkin у бутіку Hermès, а потім перепродавши її. Але дістати найпопулярнішу у світі сумку набагато складніше, ніж здається, пише The Wall Street Journal.
Зазначається, що базова чорна шкіряна Birkin 25 коштує 11 400 доларів до сплати податків у магазині Hermès. Покупець може вийти і одразу ж віддати її перекупнику, такому як Privé Porter, в обмін на $23 000 готівкою. Privé Porter потім продасть Birkin в Instagram або у своєму магазині в Лас-Вегасі, можливо, того ж дня за ціною до $32 000. І все це за сумку, виробництво якої, за оцінками аналітиків, коштує Hermès близько 1000 доларів.
"Незвичайна економіка Birkin порушила звичний баланс сил між покупцем і працівником магазину. У бутіку Hermès саме покупець схиляється перед працівником. Деякі з найбагатших жінок світу принесли до магазину домашнє печиво, щоб задобрити продавця-консультанта. Вони пропонували квитки на концерти Бейонсе, поїздки на Каннський кінофестиваль на приватному літаку і навіть конверти, набиті готівкою – все заради того, щоб отримати в свої руки Birkin", – йдеться у статті.
Феномен Birkin
За словами журналістів, цього року Birkin виповнюється 40 років, і він перетворюється на справжній феномен. Носити таку сумку – означає сигналізувати, що власник може дозволити собі викласти за неї від $10 000 до $100 000. Статки сім'ї засновників Hermès сягають 150 мільярдів доларів. Але багатіють не лише вони. Армія неофіційних дилерів по всьому світу наживається на перепродажі сумочки.
Вперше Birkin з'явилася на полицях магазинів у 1984 році, через кілька років після того, як актриса Джейн Біркін і Жан-Луї Дюма, тодішній виконавчий директор Hermès, зустрілися під час польоту до Лондона. Поскаржившись на те, що вона не може знайти сумочку потрібного розміру, вони разом накидали ескіз дизайну – на серветці для напоїв або на сумці Air France. В обмін на те, що вона дала своє ім'я новому продукту, Hermès виплачував Біркін щорічну роялті.
Історія створення сумки є частиною її привабливості та однією з причин, чому конкурентам було важко повторити її успіх. Сумочка стала популярною не одразу. На початку 1990-х покупці могли зайти в бутик Hermès і купити її з полиці. Тоді Birkins не перепродували за ціною, вищою за початкову. Але щось змінилося після фінансової кризи 2008-2009 років. Низькі відсоткові ставки означали, що в обігу з'явилося більше грошей, і вони почали знаходити свій шлях в альтернативні активи. Також стало поганим тоном носити нову "it bag" щосезону, коли економіка перебувала в скрутному становищі. Це зіграло на користь дизайну без логотипу, як у випадку з Birkin.
Як придбати легендарну сумку
Наразі покупці, які хочуть придбати Birkin в магазині Hermès, повинні пройти кілька етапів. По-перше, їм потрібно встановити добрі стосунки з одним із продавців-консультантів бренду. Наступний крок – витратити серйозні гроші на інші товари, такі як шовкові шарфи, годинники та взуття, щоб "претендувати" на сумку, як кажуть колекціонери Birkin.
Коли партія Birkins прибуває до магазину Hermès з Франції, менеджер зі шкіргалантереї розподіляє сумочки між окремими продавцями-консультантами, кожен з яких має список заможних клієнтів, які чекають, коли їм запропонують сумку. Продавець-консультант повинен обґрунтувати, хто з клієнтів у цьому списку заслуговує на подарунок від Birkin, і отримати схвалення менеджера. Це створило у покупців Hermès враження, що найбільші витратники отримують доступ до Birkins першими.
Колекціонери Birkin кажуть, що жорсткого правила немає, але більшість людей можуть розраховувати на $10 000 або більше на шарфи, взуття та одяг Hermès, перш ніж їм запропонують базову сумку. Щоб отримати рідкісну сумку, таку як Himalaya Birkin, їм може знадобитися витратити $200 000 або більше.
У колах колекціонерів Біркіна це називається "преспендом" або "коефіцієнтом витрат". Hermès ніколи не говорить про це прямо і ніколи не використовує ці терміни. Але прихильники Birkin кажуть, що продавці-консультанти казали їм, що потрібно частіше навідуватися до магазину. Перекупники кажуть, що продавці Hermès не отримують комісійних від Birkins, але вони можуть використовувати ажіотажний попит на сумку, щоб продавати інші товари, за що отримують винагороду.
Золота жила для перекупників
Навіть витративши десятки тисяч доларів, мисливці за сумками Birkin можуть не отримати сумку бажаного розміру чи кольору. Це створює золоту нагоду для перекупників. Hermès знає, що його інколи клієнти перепродають сумки. Тому дрібним шрифтом на чеку Birkin компанія просить своїх клієнтів "прямо чи опосередковано не перепродувати продукцію Hermès, придбану в бутиках, з комерційною метою".
За словами Мішель Берк, засновниці Privé Porter, ринок перепродажу став своєрідною кнопкою "купити зараз" для Birkins. Деякі покупці готові заплатити велику премію, щоб негайно отримати в свої руки річ Birkin саме того кольору, який вони хочуть. У них може не вистачити терпіння на кроки, необхідні для того, щоб отримати сумку в магазині Hermès.
У минулому перекупники наймали стюардес або полірованих іноземних студентів, щоб ті за певну винагороду купували сумки Birkin в магазинах Hermès по всьому світу. Тепер вони отримують більшу частину своїх поставок від VIP-клієнтів Hermès. Вони також отримують Birkin, торгуючись у WhatsApp. Якщо клієнти шукають розмір або колір, якого немає в наявності в одного з продавців, вони можуть зателефонувати в груповий чат реселерів і дізнатися, чи є у когось така модель.
Незвично велика кількість нових товарів Hermès з'являється на ринку секонд-хенду – ознака того, що бажання отримати сумку призводить до продажу товарів, які покупцям насправді не потрібні. Перекупники можуть придбати кошик для паперів для домашнього офісу за $8 000, золотий браслет за $70 000 або диван за $140 000.
Хабарі для продавців
Колекціонери кажуть, що Hermès дозволяє лише дві сумки на рік на одну особу, але співробітники, можливо, допомагали покупцям обійти цю норму. Покупці та торгові посередники намагалися прокласти собі шлях за допомогою хабарів. Hermès має суворі правила щодо того, що покупці можуть, а що не можуть дарувати продавцям-консультантам у якості подарунків. Добре виховані мисливці на Біркін дарують товари, які можна відкрито передавати в магазині і ділити між співробітниками. За даними журналістів, Hermès не любить перепродажів, але витіснення перекупників зашкодить власним інтересам бренду
"Чому жінки і дедалі частіше чоловіки так жадають Birkin? Одне з виправдань витрачання величезних сум на сумочку полягає в тому, що Birkin - це хороша інвестиція. Але це не зовсім так. Будь-який прибуток від перепродажу сумки, придбаної в магазині, буде меншим, якщо врахувати тисячі доларів, витрачених на інші товари, щоб отримати право на неї. Сумка, придбана у перекупника або на аукціоні Christie's, має обмежений потенціал зростання, оскільки в ціну закладена значна націнка. За даними Art Market Research, сумка Birkin, куплена на аукціоні в 2010 році, сьогодні продається приблизно на 50% дорожче", – пише WSJ.
Конкуруючі розкішні бренди намагаються кинути виклик Hermès. Louis Vuitton нещодавно випустив сумочку вартістю 1 мільйон доларів. Chanel за чотири роки майже подвоїв ціну на свою класичну сумочку з клапаном, щоб зробити її більш ексклюзивною. Але поки що панування Birkin виглядає безперечним, підсумовують автори.
Незвичні маркери економічних показників
Раніше УНІАН писав, що проблеми в економіці відбиваються на всіх сферах життя людини. Економісти використовують різні індекси для оцінки економіки, зокрема й так званий індекс губної помади.