Наслідки від підвищення акцизів на пальне / фото УНІАН, Микола Тис

Підвищення акцизів на пальне, зокрема на бензин та дизель, матиме дуже негативні наслідки і для бізнесу, і для населення, тож уряд має досконально прорахувати ефект від подібних дій. Про таке заявив президент Українського союзу промисловців та підприємців (УСПП) Анатолій Кінах.

"Сьогодні всі структури, в тому числі силові, правоохоронні та державні в цілому, повинні працювати по принципу "не нашкодь". І створювати максимально сприятливі умови по розвитку нашої економіки промислової і підприємницької діяльності. Автоматично виконувати європейські директиви зараз абсолютно неприпустимо – повинен бути чіткий економічний розрахунок та прогнози наслідків", – наголосив Кінах. 

Він нагадав, що наразі агресор тимчасово окупував біля 20% нашої території. Тож на інших 80% держава повинна сформувати умови для бізнесу кращі, ніж вони були до повномасштабного вторгнення.

Відео дня

"Однозначно, в умовах безпрецедентного падіння платоспроможності внутрішнього ринку, громадян і відсутності фінансових ресурсів у бізнесу, таке підвищення тарифів буде мати дуже негативні наслідки. І нам формувати власні умови, які відповідають надзвичайно складному стану, в якому знаходиться Україна. І це необхідно робити постійно", – резюмував Кінах.

Як відомо, Кабмін підготував проект Закону, який передбачає поступове зростання ставок акцизів на пальне з 1 липня 2024 року, і аж до 31 грудня 2027 року (включно). Перший етап підвищення ставок відбудеться вже 1 липня. Акциз на бензин зросте на 30 євро, до €242,60 за 1000 л, на дизель – на 40 євро, до €177,6 за 1000 л. В уряді необхідність підвищення акцизу пояснюють тим, що це необхідно для виконання директиви 2003/96/ЄС.

Водночас, директор Консалтингової групи А-95 Сергій Куюн заявив, що це рішення було взято з рекомендацій Європейської податкової директиви, яка, по-перше, не є обов’язковою для виконання, а по-друге – розроблялася ще наприкінці 1990-х років, і не виконується навіть у ЄС. Ну а тим часом підвищення акцизу призведе до розбалансування ринку, падіння виробництва цих видів пального, та зростання залежності від імпорту.