Ілюстрація REUTERS

Україна, згідно з Угодою про асоціацію з Європейським Союзом, мала повернути техогляд для легкових автомобілів ще у 2017 році.

Читайте такожВ Україні відсьогодні змінюються правила техогляду

Як передає кореспондент УНІАН, про це на прес-конференції щодо повернення норми про обов'язковий технічний огляд усіх без винятку транспортних засобів заявив начальник Головного сервісного центру МВС України Владислав Криклій.

Відео дня

Він нагадав, що до 2008 року техогляд проводився на технічних станціях Державтоінспекції, але був формальним, оскільки більшість водіїв просто купували талони про проходження ТО. Після 2008 року функція техогляду була передана суб'єктам підприємницької діяльності, але талони техогляду так само продовжували видавати в Державтоінспекції та так само їх продовжували купувати без фактичного проходження ТО, підкреслив Криклій.

За його словами, у 2011 році техогляду для некомерційного легкового транспорту взагалі був скасований, і ця норма діє досі, проте Україна взяла на себе зобов'язання в рамках Угоди про асоціацію з ЄС відновити техогляд, і це повинно було відбутися ще у 2017 році.

Криклій зауважив, що три спроби повернути техогляд для некомерційного транспорту були провалені, оскільки відповідні законопроекти не були підтримані у Верховній Раді.

Зараз Міністерство інфраструктури запропонувало четвертий, з яким можна ознайомитися на сайті міністерства.

Коментуючи позицію МВС щодо цього питання, Криклій зазначив, що Україні доведеться повернути обов'язковий техогляд, оскільки це міжнародне зобов'язання нашої держави.

Однак, на його переконання, це повернення має бути не одномоментним, а поетапним.

"Що стосується перспектив повернення техогляду, то необхідно спочатку зрозуміти, в якому складі буде новий парламент, коаліція, уряд. Також повинні бути враховані нюанси, зокрема, щоб це не стало болючим питанням для власників. Наприклад, можна впроваджувати техогляд поетапно протягом 5 років, розпочати з автовласників, які переобладнали свої авто на газ - поєднуючи переобладнання з проведенням", - сказав Криклій.

Також на прес-конференції громадська організація "Український центр європейської політики" оприлюднила результати соціологічного дослідження щодо повернення обов'язкового техогляду.

Згідно з опитуванням, в якому взяли участь тисяча водіїв, 56% повністю підтримують цю ініціативу, 5% зовсім не підтримують. При цьому 60% опитаних водіїв проходять технічний контроль транспортного засобу, оскільки зобов'язані це робити (якщо це комерційний транспорт чи добровільно). Третина з опитаних не проходять технічний контроль, заявляючи, що це неважливо.

При цьому опитування пасажирів показав, що 80% повністю або частково згодні з обов'язковістю проходження техогляду громадського транспорту. Однак більша частина респондентів не готові платити більше за проїзд у громадському транспорті у разі введення жорсткішого техогляду для перевізників.

Крім того, 56% юридичних осіб - пасажирських і вантажних перевізників погоджуються, що посилення контролю за технічним станом громадського транспорту позитивно вплине на якість послуг перевезення.