Авіакомпанія KLM святкує 100-річний ювілей

7 жовтня 2019 року минає 100 років від дня заснування найстарішої авіакомпанії у світі – KLM. Саме голландський перевізник започаткував цивільні авіаперевезення і через сто років продовжує кидати виклик звичному поняттю про авіакомпанії.

100-річна історія польотів

Перший в історії авіації комерційний рейс був здійснений у 1914 році підприємцем Персівалем Фензлером (Percival Frenzel). Маленький біплан (він міг вмістити тільки пілота й одного пасажира) подолав відстань у 30 км за 23 хвилини. Після цього незвичний спосіб подорожі почав захоплювати уми публіки.

Відео дня

У 1919 році молодий льотчик Альберт Плесман (Albert Plesman) підтримав проведення авіаційної виставки ELTA в Амстердамі. Виставка мала великий успіх, і провідні голландські підприємці інвестували у відкриття місцевої авіакомпанії на чолі з Плесманом. Так 7 жовтня 1919 року із благословення королеви Вільгельміни була заснована KLM – Королівська авіаційна компанія.

У 1920 році пілот KLM Джеррі Шо (Jerry Shaw) здійснив перший переліт з Лондона в Амстердам на чотиримісному біплані De Havilland DH-16. Перший інтерконтинентальний рейс відбувся в 1924 році. 10 днів з 24 проміжними посадками – саме стільки зайняв шлях з Амстердама в Джакарту.

У 1927 році американський льотчик Чарльз Ліндберг (Charles Lindbergh) уперше перелетів Атлантичний океан самотужки. Переліт зайняв близько 35 годин – для порівняння, сучасний лайнер може подолати такий маршрут менше ніж за 6!

KLM здійснила перший трансатлантичний поштовий рейс у 1934 році.

Варто зазначити, що авіаподорожі тривалий час залишалися дорогим задоволенням. Наприклад, переліт з Амстердама в Батавію обійшовся б у 20 тис. євро! Але популярність авіаперельотів довела: люди хочуть і люблять подорожувати, і потрібно їм у цьому сприяти.

За роки існування KLM ставила рекорд за рекордом – так, у 1993 році авіакомпанія вперше в історії цивільної авіації перевезла понад 10 млн пасажирів на рік.

KLM також однією з перших почала активну боротьбу з забрудненням атмосфери. Так, у 1999 році авіакомпанія першою в світі отримала сертифікат ISO 14001 за систему зниження шкідливих викидів у навколишнє середовище.

У 2019 році KLM продовжує працювати над модернізацією та реновацією свого флоту. Саме з цим пов'язані спеціальні КСВ-проекти компанії.

Авіакомпанія KLM святкує 100-річний ювілей

Розвиток екоподорожей

При слові «eco-friendly» навряд чи хтось згадає про авіацію. І це справедливо: на частку цивільної авіації припадає близько 3% усіх викидів CO2. KLM як один із лідерів в області сталого розвитку постійно перебуває в пошуку найбільш екологічно безпечних рішень. Своїм прикладом голландський перевізник показує, як представники авіагалузі можуть приєднатися до боротьби за чисту планету. У пріоритеті для компанії – використання перероблених матеріалів, скорочення витрат і перехід на альтернативне пальне. Ось лише кілька досягнень KLM:

«Ні» одноразовим стаканчикам!

Основним принципом при переробці сміття є правило чотирьох R: rethink (переглядати), reduce (скорочувати), reuse (використовувати повторно), recycle (переробляти). Згідно з правилами KLM, сміття сортується за 14 критеріями, а на всіх європейських рейсах є можливість роздільного збору сміття на борту. У салоні літака використовується все більше предметів, створених з перероблених матеріалів, – рушники, піддони і навіть навушники. Зношена уніформа також відправляється на переробку, з неї потім роблять килимове покриття і дорожні аксесуари.

Перевізники піклуються про те, щоб уникати перевитрати харчових продуктів на рейсах. Однією з головних ініціатив авіакомпанії стало впровадження екоупаковок для сендвічів – така упаковка з перероблених матеріалів дозволяє заощадити до 50 т картону на рік! Ще один цікавий факт – 9,4 млн сендвічів у новій екоупаковці було приготовано для рейсів, виконуваних усередині Європи.

У планах KLM – до 2030 року скоротити об’єм відходів на 50% у порівнянні з 2011 роком.

Перехід на біопальне

У 2009 році KLM стала першою компанією в світі, яка почала здійснювати регулярні комерційні рейси на біопальному. Ініціатива була успішною – тепер голландський перевізник разом з партнерами розробляє та інвестує в ще більш екологічно безпечне пальне. Так, на початку червня 2019-го КLM взяла на себе зобов'язання в найближчі 10 років закуповувати 75 тис. тонн авіаційного біопального на рік. Воно вироблятиметься з місцевих сировинних відходів і продуктів переробки на першому в Європі заводі SAF (sustainable аviation fuel).

Компанія також прагне оновити наявний повітряний парк більш легкими суднами, що допоможе значно скоротити витрати пального.

Авіакомпанія KLM святкує 100-річний ювілей

Літак майбутнього

Одним з найбільш амбітних екопроектів компанії є розробка справжнього літака майбутнього. KLM впевнена – незабаром облетіти планету можна буде без шкоди для довкілля. Компанія спільно з Делфтським технічним університетом розробила літак Flying-V, який вирізняється незвичайною конструкцією, екологічністю й економністю. Нова модель витрачатиме на 20% менше пального в порівнянні з нинішніми авіалайнерами і при цьому зможе розмістити близько 314 осіб у салоні. Менша витрата пального літаком досягається за рахунок двох турбовентиляторних двигунів, розташованих на кожному крилі, а також за рахунок аеродинамічного дизайну. До речі, своє ім'я новинка отримала на честь легендарної електрогітари Gibson Flying-V, на якій творили музичну революцію Джимі Хендрікс і Кіт Річардс.

«Один квиток – одне дерево»

Для всіх, хто надихнувся історіями про екодіяльність KLM, є хороша новина: пасажири також можуть долучитися до боротьби за чисте майбутнє. Компанія розробила унікальну програму CO2ZERO з компенсації шкідливих викидів. Бронюючи квиток, пасажир може сам розрахувати вуглецевий слід від польоту (за допомогою спеціального додатку) та відшкодувати збитки. Кожен цент відраховується на висадку тропічних лісів у Центральній Америці.