этот материал доступен на русском

Ціліші дороги, робочі місця і мільярди гривень в економіку: Криклій пояснив значення закону про внутрішній водний транспорт

21:49, 27 травня 2020
Транспорт
399 0
Україна має 4000 км потенційних внутрішніх водних шляхів / фото УНІАН

Ухвалення Верховною Радою закону «Про внутрішній водний транспорт» дасть можливість збільшити обсяг вантажоперевезень упродовж 3-5 років до 30 млн тонн на рік з економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн на рік.

Про це заявив міністр інфраструктури Владислав Криклій у ході онлайн-прес-конференції з головою Представництва ЄС в Україні Матті Маасікасом.

«По-перше, ми очікуємо зростання обсягу вантажоперевезень з поточних 12 млн тонн до 20 млн тонн через рік після імплементації закону. Тобто 2020 рік є підготовчим, але в наступні два роки спостерігатимемо стрімкіше зростання», - сказав він.

При цьому Криклій зазначив, що упродовж 3-5 років зростання вантажоперевезень очікується до 30 млн тонн з економічним ефектом для держави до 13-16 мільярдів гривень на рік.

Читайте також"Водний транспорт, імпічмент, скасування недоторканності, концесія": президент назвав важливі закони для Ради

«По-друге, розвиток суднобудування сприятиме створенню нових робочих місць і залучення українських та іноземних інвестицій. По-третє, прийняття цього закону допоможе розвантажити дороги, оскільки перевезення 1 млн тонн вантажів внутрішніми водними шляхами за 4 роки зменшить витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн, тому що дві баржі і один буксир можуть транспортувати стільки ж вантажу, як і 250 вантажівок», - сказав він.

Також міністр наголосив, що Україна має 4000 км потенційних внутрішніх водних шляхів, але фактично використовує менш як 10% пропускної спроможності річкового транспорту.

«Ухвалення закону «Про внутрішній водний транспорт» сприятиме розширенню доступу до ринку перевезень і лібералізації ринку внутрішнього водного транспорту, поліпшенню інтеграції внутрішнього водного транспорту в національній та глобальній мережі компаній в ланцюжках поставок, створенню відповідних умов для приватних інвестицій у реконструкцію і будівництво споруд річкових портів, здійсненню регулювання внутрішнього водного транспорту, використанню суден, річок і їх фарватерів, забезпеченню чіткого правового статусу річкових портів і терміналів, інфраструктури внутрішнього водного транспорту», - сказав він.

Своєю чергою Матті Маасікас зазначив, що українська річкова мережа має потенціал стати основою модернізованої транспортної системи України, однак для цього потрібні реформи, і прийняття нового закону стало б першим кроком.

«З метою надання підтримки українській владі в проведенні реформи внутрішніх водних шляхів в Україні в січні 2019 року Європейська Комісія розпочала проект «Сприяння транспортному розвитку річки Дніпро». Зараз надається допомога в розробці нового закону «Про внутрішній водний транспорт» та підзаконних актів, а також у підвищенні кваліфікації та нарощуванні потенціалу різних державних структур щодо виконання ними функцій, пов'язаних з внутрішнім водним транспортом, необхідних для функціонування сектору на відповідному рівні», - сказав він.

Маасікас наголосив, що після прийняття закону надходитиме більше інвестицій з Європи.

Як повідомляв УНІАН, обсяг перевезень по Дніпру за підсумками 2019 року, порівняно з 2018 роком, збільшився на 19% і становив 11,8 млн тонн.

Читайте останні новини України та світу на каналі УНІАН в Telegram

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter