062.ua

Виявилося, що поховані там люди, що жили 430 тисяч років тому, були ближчими до неандертальців, ніж до денисовців, - при тому, що в їхній ДНК знайшли сліди обох груп древніх людей. Нове дослідження представлено в журналі Nature, повідомляє lenta.ru.

Виявлені в Ущелині кісток в горах Сьєрра-де-Атапуерка кістки спочатку класифікували такі, що належать до Гейдельберзької людини (жила в Євразії від 600 до 250 тисяч років тому). Цей вид вважається предком неандертальців, а деякі дослідники відносять його до предків і сучасних людей. Однак в 2013 році мітохондріальна ДНК (мтДНК) останків показала багато спільного з мтДНК денисовців - іншого виду людей, про яких антропологам майже нічого не відомо (крім того, що жили вони на сході і південному сході Євразії).

Читайте такожСША дозволять генетичні експерименти із зачаття дітей від трьох батьків

Палеогенетики з Німеччини змогли секвенувати ядерну ДНК: вони витягли досить матеріалу з зуба і однієї з кісток ноги - не дивлячись на те, що стародавня ДНК розклалася на короткі фрагменти. Виявилося, що гомініни з Ущелини кісток ближче до неандертальців, ніж до денисовців. Таким чином, ці групи Homo розійшлися вже 430 тисяч років тому - значно раніше, ніж вважали генетики.

Крім того, це відкриття відсуває в минуле термін відділення предків Homo sapiens від неандертальців і денисовців - до 765 тисяч років тому. Раніше вчені вважали, що ця подія відбулася в проміжку 315-540 тисяч років тому. Однак дані іспанської ДНК, крім усього іншого, краще узгоджуються з останніми датуваннями викопних останків древніх людей.