Парламент підтримав проект закону про публічні електронні реєстри / Иллюстрация REUTERS

Верховна Рада ухвалила в першому читанні законопроект, яким оптимізується система публічних електронних реєстрів шляхом заборони дублювання даних, що дасть змогу щонайменше на 15% скоротити витрати на супровід реєстрів.

За ухвалення законопроекту №2110 про публічні електронні реєстри проголосували 320 народних депутатів за необхідного мінімуму в 226 голосів.

Читайте такожВ Україні можуть провести електронний перепис населення, об'єднавши всі держреєстри фізосіб

Відео дня

Як зазначив голова підкомітету Комітету з питань цифрової трансформації Роман Соха, законопроект спрямований на унормування системи публічних електронних реєстрів.

«Метою законопроекту є визначення уніфікованої інституційної структури функціонування публічних електронних реєстрів і єдиних вимог до їх створення, ведення, взаємодії, адміністрування, модернізації, реорганізації та ліквідації, а також до створення реєстрової інформації та її використання в інших інформаційних системах, при здійсненні дозвільної та іншої управлінської діяльності, надання адміністративних послуг», - пояснив він.

Згідно з пояснювальною запискою, законопроект є рамковим і на основі єдиного термінологічного апарату визначає систему публічних електронних реєстрів, законодавчі вимоги до публічних електронних реєстрів, реєстрової інформації, а також принципи, організаційні, інституційні, процесуальні та фінансові основи їх існування і взаємодії.

«Згідно з результатами інвентаризації, проведеної Державним агентством з питань електронного уряду, було нараховано понад 350 існуючих електронних державних реєстрів, власниками яких виступають більш як 80 органів державної влади. На сьогодні діяльність електронних реєстрів врегульована 190 нормативними актами, з яких 135 Законів України, через що виникають великі відмінності в термінології і що обумовлює відсутність єдиних підходів до їх створення і ведення», - йдеться в документі.

Відзначається, що лише на щорічну підтримку 25 пріоритетних державних реєстрів з державного бюджету витрачається більш як 500 млн грн.

«Зазвичай електронні реєстри розміщуються на власних потужностях власників, а більш як 45% коштів на підтримку спрямовано на закупівлю запчастин для серверів. За результатами інвентаризації також встановлено дуже низький рівень сумісності даних і виявлено численні випадки дублювання інформації, перш за все персональних даних, що призводить до ускладнення надання адміністративних послуг, зайвих витрат на супровід електронних реєстрів у частині їх підтримки і захисту», - йдеться в документі.

Автори законопроекту зазначають, що його ухвалення за рахунок заборони дублювання даних і побудови інтероперабельного середовища обміну інформацією дасть змогу щонайменше на 15% скоротити витрати на супровід реєстрів, а також значно підвищить якість і швидкість надання адміністративних та інших державних послуг.

«Проведення оптимізації кількості електронних реєстрів дасть змогу значно зменшити витрати державного бюджету на створення нових реєстрів і підтримку існуючих. Запропонована фінансова модель передбачає можливість укладення фінансових угод для суб'єктів господарювання для отримання знеособленої інформації для власних потреб, що створить додаткове джерело фінансування для розвитку системи електронних реєстрів і дасть поштовх для бізнесу для створення нових сервісів на основі державних даних», - йдеться в документі.