Ілюстрація / REUTERS

Проблеми почалися невдовзі після злету у московському аеропорту «Шереметьєво». Пілот попросив диспетчера дозволу повернутися. Очевидці розповідають, що нібито блискавка вдарила у двигун лайнера Sukhoi Superjet-100. Через погані погодні умови пілоти змогли посадити літак лише з другої спроби. Але після удару об землю вогонь охопив нижню частину машини.

«Коли літак зупинився, евакуація почалася негайно. Я штовхнула двері ногою, щоб відчинити їх і допомогти пасажирам вийти. Витягала їх за комір, щоб не затримувати евакуацію», - цитує Handelsblatt слова стюардеси Тетяни Касаткіної.

Видання нагадує, що через авіакатастрофу в Шереметьєво загинув щонайменше 41 пасажир. Серед загиблих двоє дітей. Точна причина аварії поки не відома, і її ще належить розслідувати. Однак, це не рідкісний випадок в Росії. Список авіакатастроф у країні дуже довгий.

Відео дня

Читайте також"Біжи звідси!": врятована пасажирка розповіла про те, що відбувалося всередині палаючого літака у "Шеремєтьєво"

У лютому 2018 року поблизу Москви розбився АН-148, загинув 71 пасажир. У 2016-му сталося одразу дві великі аварії. В березні у Ростові розбився Boeing 737 (62 загиблих), а в грудні в Сочі невдовзі після злету впав Ту-154, який належав російській армії. На борту було 92 людей. У 2015 році терористи підірвали російський лайнер в Єгипті, вбивши 224 пасажири. У 2014-му після зіткнення літака Falcon 50 зі снігоприбиральною машиною на злітній смузі в аеропорту «Внуково» загинув голова компанії Total Крістоф де Маржері. У 2013 році в Казані розбився Boeing, а 44 пасажири загинули. На рік раніше сталася ціла низка авіакатастроф: жертвами аварії в Тюмені стали 43 людей, а згодом у московському Внуково розбився майже порожній Ту-204 (5 загиблих). За всі ці роки загалом у Росії впали 150 малогабаритних літаків і гелікоптерів.

Статистична загроза стати жертвою катастрофи під час польоту на російському літаку значно вище, ніж у будь-якої країни світу. І причини такої реальності різні. Приміром, Москві досі доводиться боротися з терористичною загрозою, хоча правила безпеки були посилені після теракту у 2004 році. Згідно з даними слідчих органів, найчастіше авіакатастрофи в Росії стаються з вини пілотів. Погана освіта, невисока зарплата і велике навантаження дійсно викликають тривогу. Багато російських авіакомпаній літають над фінансовою прірвою. Тому вони недбало ставляться технічного обслуговування літаків і умов праці пілотів.

Читайте такожPolitico: Пожежа на літаку в Шереметьєво може поховати виробництво літаків у Росії

«Всі професіонали або вже знайшли собі роботу за кордоном, або зроблять це у найближчі роки», - сказав виданню член комісії при президенті РФ з питань розвитку авіації Юрій Ситник.

Але, на його думку, катастрофа в «Шереметьєво» сталася тому, що Sukhoi Superjet-100 провальна модель літака.

«Машина нікудишня. Пасажири, відкрийте очі! Припиніть купувати квитки на Superjet», - сказав він.

У свою чергу, російське міністерство транспорту не бачить причин знімати літак з експлуатації. І це не дивно. Адже йдеться про репутацію Росії, хоч і ціною життя пасажирів. Sukhoi Superjet-100 – це перший пасажирський літак в пострадянській історії країни. Він повинен був стати конкурентом для Airbus A320 і Boeing 737. Всього було виготовлено 186 літаків, які використовують здебільшого російські авіакомпанії.