люстрація / Фото УНІАН

Про це повідомляється на сайті організації.

Зокрема, пропонується не застосовувати люстраційних обмежень щодо кандидатів у депутати місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів.

Як відомо, в Комітеті Верховної Ради України з питань правової політики та правосуддя на розгляді перебуває проект Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань очищення влади» (реєстр. №2695 від 21.04.2015, н.д. Є.Соболєв, Л.Ємець, І.Алєксєєв, О.Ляшко, В.Парасюк, Т.Чорновол, Д.Добродомов).

Відео дня

Законопроектом пропонується, зокрема, віднести до посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади (люстрації), посадових та службових осіб (крім виборних посад) в органах місцевого самоврядування, якщо вони своїми діями чи бездіяльністю, що встановлено рішенням суду, здійснювали заходи, спрямовані на перешкоджання реалізації конституційного права громадян України збиратися мирно і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації або спрямовані на завдання шкоди життю, здоров’ю, майну фізичних осіб у період з 21 листопада 2013 року по 22 лютого 2014 року.

Читайте такожКонституційний Суд переніс розгляд закону про люстраціюНа думку експертів Асоціації, такі формулювання створюють формальні підстави для застосування люстрації до рядових працівників апаратів та секретаріатів органів місцевого самоврядування, які могли в зазначених обставинах лише поводитися в рамках субординації, не маючи реальних можливостей протидіяти виконанню рішень, прийнятих керівниками.

Крім того, законопроектом передбачається також поширення люстрації на кандидатів у депутати обласних, районних, міських, районних у містах, сільських та селищних рад, а також на посади сільських, селищних, міських голів. Мається на увазі, що особам, які підпадають під критерії здійснення люстрації, має бути відмовлено в реєстрації кандидатами в депутати та на посади голів.

Експерти Асоціації вважають, що це може стати підставою для відмови у праві повторно балотуватися на свої посади численним сільським, селищним, міським головам з числа тих, що протягом багатьох років зарекомендували себе гідними лідерами громад, зробили і роблять справді вагомий вклад у розвиток своїх населених пунктів, є зразками для інших. Це також може створити кадрові проблеми в багатьох малих громадах, де непростим завданням є знайти гідну кандидатуру на посаду голови.

Щодо депутатів місцевих рад, то вони не є посадовими (чи службовими) особами, не приймають рішень, за які несуть одноосібну відповідальність, і включення їх чи кандидатів у депутати до переліку посад, щодо яких здійснюються заходи з очищення влади, не може вважатися обґрунтованим, переконані фахівці Асоціації.

Таким чином, АМУ вважає за доцільне при розгляді даного законопроекту врахувати наступне:

·     якщо заходи з очищення влади (люстрації) в органах місцевого самоврядування таки застосовувати, то лише  щодо службовців І-ІІІ категорій.

·     не застосовувати люстраційних обмежень щодо кандидатів у депутати місцевих рад та на посади сільських, селищних, міських голів (вилучити з законопроекту пункт 12 частини першої статті 2), поклавшись на рішення виборців, котрі, як представники народу України, є джерелом влади в нашій державі і мають конституційне право самостійно визначитися, хто гідний їхньої довіри, а хто – ні.