Зміни до податкового кодексу можуть збільшити корупційне навантаження на бізнес / фото korupciya.com

Державна регуляторна служба назвала понад 10 причин, за якими не можна приймати зміни до Податкового кодексу, викладені в законопроекті 1210, застереження були направлені до Уряду і Верховної Ради України, йдеться в повідомленні на сайті служби.

"Законопроект № 1210 не супроводжується аналізом регуляторного впливу або іншим аналітичним документом, який би містив розрахунки витрат та вигод суб'єктів господарювання і держави від запровадження зазначеного законопроекту. За зверненням підприємців в ДРС його попередньо проаналізували та дійшли висновку, що він несе низку загроз для бізнесу", - повідомляється на сайті.

Відео дня

Проаналізувавши законопроект, в службі прийшли до висновку, що його прийняття може призвести до збільшення тіньового сегмента економіки, підвищенню попиту на послуги конвертаційних центрів та посилення корупційного навантаження на бізнес.

Зокрема, служба критикує намір в 4 рази підвищити штрафи для платників податків за порушення у сфері адміністрування податків та ввести нові санкції за інші порушення. На думку експертів, такі дії ускладнять взаємодія підприємств з контролюючими органами та збільшать корупційні ризики.

Також викликає занепокоєння намір авторів законопроекту скасувати персональну відповідальність посадової або службової особи контролюючого органу перед державою у розмірі виплаченого з бюджету відшкодування за неправомірні рішення, дії або бездіяльність цієї посадової (службової) особи, адже така практика вже була в Україні та виявилася неефективною.

Крім того, вказано ще низку зауважень щодо системи нарахування та погашення боргів, штрафів та пені, регулювання відносин між підприємцями та контролюючими органами, рентної плати та курсової різниці.

"Окремі положення законопроекту № 1210 можуть бути використані як механізм прихованої приватизації цілісних майнових комплексів державних підприємств, що не підлягають приватизації", - застерігають в ДРС.

У службі закликають до широкого громадського обговорення запропонованих змін із залученням представників бізнес-спільноти, профільних асоціацій та інших зацікавлених сторін, щоб уникнути ситуації, коли наміри стабілізувати ринкову середу будуть повністю зворотні наслідки.