Ілюстрація / REUTERS

Епідемія коронавірусу типу 2019-nCoV у Китаї загрожує погіршити фінансові показники найбільших виробників алкоголю з Європи.

У звіті міжнародного рейтингового агентства Moody's наголошується, що поширення інфекції почалося напередодні Нового року за місячним календарем, святкування якого є в Китаї одним із пікових періодів споживання спиртних напоїв, передає РБК.

Експерти Moody's відзначають, що закриття на карантин міст із багатомільйонним населенням і введення обмежень на поїздки негативно позначиться на попиті на алкоголь. Додатково на попит впливає скорочення числа туристів у Китаї і китайських туристів у інших країнах, а також скасування безлічі авіарейсів.

Відео дня

Аналітики відзначають також, що негативний ефект може проявитися в наступні місяці, оскільки китайським дистриб'юторам буде складніше поповнювати свої запаси.

Читайте такожКитай випустить облігації на $2 мільярди для боротьби з коронавірусом - Reuters

Особливо серйозно, на думку аналітиків, може постраждати французька компанія Rémy Cointreau, що поставляє в Китай близько 20% своєї продукції (коньяк Rémy Martin, бренді Metaxa, лікер Cointreau, ром Mount Gay, віскі Bruichladdich та ін.). Негативно, за прогнозом Moody's, ситуація позначиться також на французькій компанії Pernod Ricard і британській Diageo. Перша постачає в Китай близько 10% своєї продукції (горілка Absolut, віскі Chivas Regal, Jameson, Ballantine's і The Glenlivet, лікер Kahlua, коньяк Martell, джин Beefeater та ін.), а друга - близько 5% (віскі Johnnie Walker, горілка Smirnoff, ром Captain Morgan, лікер Baileys, пиво Guinness та ін.).

Moody's відзначає, що Rémy Cointreau вже визнала проблеми, що виникли у зв'язку з поширенням коронавірусу, не підтвердивши у своєму останньому звіті даний раніше прогноз зростання операційного прибутку за підсумками року. Однією з причин цього була названа підвищена невизначеність у четвертому кварталі фінансового року, що закінчується в березні 2020 року.

Аналітики вважають, що за умови, коли ситуація з 2019-nCoV буде розвиватися за тим же сценарієм, що й у випадку з вірусом SARS (важкий гострий респіраторний синдром, відомий також як атипова пневмонія) у 2003 році, то втрати виробників алкоголю можуть бути значними, але короткостроковими. У квітні-червні 2003 року продажі коньяку у Rémy Cointreau скоротилися на 23%, однак цей спад був компенсований у наступних кварталах. Водночас експерти Moody's відзначають, що в 2003 році поставки алкоголю на китайський ринок становили меншу, ніж зараз, частку в загальному обсязі продажів європейських виробників.

Читайте такожCNN: Китай може втратити 60 мільярдів доларів через смертельний коронавірус

Раніше експерти Goldman Sachs також порівняли спалах коронавірусу з епідемією атипової пневмонії, яка у 2002-2003 роках обійшлася економіці Азії в $28 млрд. Аналітики відзначали, що спалах SARS призвів до обвалу індустрії туризму Китаю та інших країн Азії та різкого скорочення авіаперевезень в регіоні. У квітні 2003 року число рейсів, що обслужив аеропорт Гонконгу, скоротилося на третину, а пасажиропотік - майже на 70%. У сінгапурському аеропорті Чангі на піку епідемії кількість рейсів скоротилося вдвічі. Одночасно заповнюваність готелів в ураженому епідемією регіоні впала із звичайних для сезону 75% до 21%.

Однак поширення 2019-nCoV йде більш швидкими темпами - вже через місяць після початку спалаху було перевищено загальне число випадків атипової пневмонії (8096).

Як повідомляв УНІАН, наприкінці січня в щотижневому огляді ринків від компанії Moody's Analytics повідомлялося, що поширення китайського коронавірусу може нашкодити світовій економіці серйозніше, ніж фінансова криза 2008 року.