Місце для будівництва нового аеропорту у Дніпрі повинні обирати фахівці, каже Гройсман / фото УНІАН

Місце розміщення нового сучасного міжнародного аеропорту в Дніпрі повинні визначити городяни — його майбутні пасажири, а також фахівці. А уряд підтримає позицію городян і фахівців — заявив на зустрічі з журналістами прем'єр-міністр Володимир Гройсман, який 9 квітня перебуває з робочим візитом у Дніпропетровській області.

«Для мене важливо, щоб жителі Дніпропетровської області та гості літали. Потрібно чітко визначити місце розташування — є бажання будувати, це потрібно обговорювати. Ми в Кабміні готові підтримати рішення городян, — сказав Гройсман, звертаючись до журналіста з Дніпра. — Я думаю, що це питання повинні вирішувати професіонали: як з точки зору логістики зручніше і правильно створити тут міжнародний аеропорт, щоб посилити позиції регіону з точки зору авіаційного сполучення».

Раніше жителі Дніпра зареєстрували петицію на сайті президента України Порошенка з проханням профінансувати з державного бюджету будівництво нової злітно-посадкової смуги, яка набрала необхідні 25 тисяч голосів.

Відео дня

Читайте такожОбсяг перевезень по Дніпру зріс майже на чверть

Спочатку розглядався проект реконструкції ЗПС у Міжнародному аеропорті «Дніпро». Готовність надати $60-70 млн на облаштування нового сучасного аеровокзалу та аеропортової інфраструктури висловив Олександр Ярославський, президент і власник групи DCH, яка реалізувала успішний проект модернізації міжнародного аеропорту «Харків». Він неодноразово заявляв про готовність побудувати силами своїх компаній сучасний аеровокзальний комплекс у Дніпрі, якщо держава профінансує реконструкцію або будівництво злітно-посадкової смуги, що належить йому як об'єкт стратегічного призначення.

Але після цього в Києві виникла ідея створювати аеропорт у смт Солоне між Дніпром і Запоріжжям. Експерти знайшли безліч недоліків у реалізації такого проекту.

«Будівництво нового аеропорту в Солоному – будівництво у чистому полі, яке затягнеться до 5 років. Необхідні інвестиції складуть близько 400 млн євро, які потрібні не тільки для облаштування території аеропорту, але й за її межами — залізничне сполучення та багато іншого. Час на реконструкцію чинного аеропорту займе близько 2-3 років, а інвестиції складуть близько 214 млн. З тих варіантів, які ми порахували і які представлені в дослідженні, найменше необхідне держфінансування буде при збереженні поточного місця розташування аеропорту», — розповів Юрій Рубанов, представник відомої міжнародної компанії Airport Consulting Vienna.

За словами експерта, у випадку будівництва нового аеропорту у незручному місці між Дніпром і Запоріжжям, доведеться зачинити аеропорти в цих містах, щоб забезпечити окупність нового проекту в разі його реалізації поза межами міста Дніпро.

Раніше мер Дніпра Борис Філатов також висловився проти будівництва нового аеропорту далеко від міста: «Якщо Омелян або Гройсман приймуть рішення будувати аеропорт Дніпра на Місяці — не зможу протидіяти. Ідея аеропорту за містом в смт Солоному мені не подобається. Не розумію ідеї будівництва аеропорту в чистому полі, як це озвучив Володимир Омелян, тим більше за два роки. Олександр Ярославський запропонував інвестиції в аеропорт Дніпра і це більш здоровий варіант, як мені здається. Я його не лобіюю, але аеропорт у Харкові хороший», — сказав Філатов, коментуючи намір урядовців будувати аеропорт відстані від великих міст і без відповідної інфраструктури.

Президент України Петро Порошенко під час Всеукраїнського громадського форуму «Відкритий діалог», який відбувся у Києві, пообіцяв, що в Дніпрі скоро з'явиться новий великий аеропорт.