Романтичні стосунки покращують здоров'я, кажуть вчені / фото pixabay.com

Американські вчені в ході дослідження з'ясували, що хороші стосунки позитивно позначаються на здоров'ї партнерів - фізичному і психологічному.

Навіть думки про кохану людину без її фізичної присутності здатні покращувати реакцію організму на стрес, йдеться в публікації журналу Psychophysiology.

Наприклад, підтримка романтичного партнера створює кращі умови для втрати ваги, в той час як самотність підвищує шанси розвитку деменції в старості.

За словами авторів дослідження, присутність романтичного партнера дає психологічний захист, який покращує самопочуття під час стресової ситуації. Цікаво, що такий же ефект мають думки про партнера.

Читайте такожЖінки старіють гірше за чоловіків - вчені

В експерименті вчених взяли участь 102 добровольці, яких поділили на три групи. Кожен учасник перебував у гетеросексуальних стосунках у середньому 1,5 року.

Перед початком експерименту вчені виміряли рівень кровоносного тиску учасників — це один з показників реакції організму до стресової ситуації. Після цього люди проходили випробування: вони повинні були на чотири хвилини опустити ноги в холодну воду. У випробовуваних ретельно фіксували показники тиску.

Частина добровольців виконувала завдання в присутності свого партнера. Друга повинна була під час тесту з холодною водою думати про свого обранця. Третя частина думала про день і найближчі плани на нього.

Вчені з'ясували, що присутність романтичного партнера й навіть думки про нього призводять до меншого підвищення як систолічного, так і діастолічного тиску порівняно з контрольним умовою. При цьому така залежність регулюється тим, наскільки люди задоволені своїми стосунками.

Раніше довгострокове дослідження показало, що з плином часу відкрите протистояння у шлюбі змінюється гумором і прийняттям.