Виявлено аналоги зірки Таббі / фото: pikabu.ru

Вчені Університету штату Небраска заявили про відкриття 21 зірки, які загадковим чином змінюють свою яскравість. При цьому, 15 із цих об'єктів схожі на зірку Таббі (KIC 8462852), першу відому таку зірку.

Про це повідомляє видання Science Alert.

Читайте такожНауковці з'ясували призначення загадкових мега-структур прадавніх трипільців

Дослідники проаналізували фотометричні дані, зібрані з квітня 1999 року по березень 2000 року під час спостереження за ділянкою неба площею 2980 квадратних градусів у рамках проекту Northern Sky Variable Survey. Вони шукали зірки, які мають подібну до зірки Таббі поведінку. Вчені припускають, що нерегулярні провали в яскравості спричиняють штучні космічні мегаструктури. Відкриття інших подібних об'єктів могло б допомогти вченим встановити справжні причини неперіодичних затемнень Таббі.

Загалом було виявлено 21 зірку, чия нерегулярна мінливість в яскравості не пояснюється відомими причинами. Астрономи порівняли криві блиску зірок-кандидатів із кривими блиску зірки Таббі і розподілили їх за двома категоріями. До першої віднесли 15 зірок з повільною зміною блиску (включно з самою зірку Таббі), до другої - 6 зірок зі швидким.

Зірки в обох групах відносяться або до зірок головної послідовності (на кшталт Сонця), або до червоних гігантів. При цьому найбільш ймовірними аналогами Таббі є зірки головної послідовності з повільною зміною блиску.

Раніше агенція NASA опублікувала видовищну візуалізацію симуляції чорної діри, яка прекрасно демонструє вплив потужних гравітаційних сил, породжених такими масивними об’єктами. Зокрема, вони викривляють світло, мов криве дзеркало.