В`ячеслав Чорновіл |
Про це повідомляє газета "Комерсант-Україна".
Як зазначає видання, висновок про те, що вантажівка в момент зіткнення знаходилась "у статичному положенні", побічно підтверджує свідчення водія КамАЗу Володимира Куделі, який стверджує, що, почавши розворот, побачив світло фар автомобіля, який наближається, зупинив вантажівку і вибіг, щоб "помахати і зупинити машину".
Крім того, слідство активізувало роботу зі збору інформації щодо осіб, які можуть бути причетними до організації спецоперації з усунення Чорновола, зокрема її можливого координатора Івана Шолома, пише видання. Слідство цікавлять абсолютно всі відомості про нього, починаючи із самого народження.
Як відомо, після загибелі лідера НРУ Шолом виїхав у Волинську область, де через певний час помер – за офіційною версією, від серцевого нападу під час запою.
Водночас, слідство підозрювало, що він був отруєний. Токсикологічна експертиза ексгумованого тіла показала, що Шолом помер від ішемічної хвороби серця, однак у його організмі були знайдені важкі метали понад припустимі норми. Слідство так і не встановило, яким чином ці речовини потрапили в його організм.
Тим часом, слідство не виключає і версію можливої причетності до організації загибелі Чорновола російських спецслужб. У матеріалах справи містяться свідчення колишнього офіцера російських спецслужб, згідно яким до організації загибелі Чорновола можуть бути причетні "окремі керівники Росії".
За інформацією видання, до перевірки цієї інформації підключений Інтерпол – уже кілька місяців свідчення колишнього співробітника КДБ перевіряють російські правоохоронні органи.
Чорновіл і його водій Євгеній Павлов загинули 25 березня 1999 року в автокатастрофі – Toyota зіштовхнулася із навантаженим КамАЗом на трасі Бориспіль-Золотоноша.
26 березня тодішній міністр внутрішніх справ Юрій Кравченко заявив, що "версія замаху на В`ячеслава Чорновола як причина його смерті навіть не розглядалася".
Справа про загибель Чорновола двічі закривалася. Востаннє вона було поновлена в квітні 2005 року, після того як депутати від НРУ звернулися з відповідним проханням до президента Віктора Ющенка.
Висновки попередніх експертиз, проведених у рамках розслідування справи, містили низку протиріч – починаючи з того, що КамАЗ під час зіткнення "рухався по закругленій траєкторії, виконуючи маневр розвороту" і до протилежної думки.
Підсумкова експертиза проводилася фахівцями Інституту судових експертиз у Кракові. Були переперевірені всі технічні параметри й обставини ДТП, а також дії його учасників.