БТР Fuchs / Фото - U. S. Department of Defense

Міноборони Німеччини офіційно повідомило, що можливостей передати Україні бронетранспортери Fuchs - немає. Відповідну заяву зробила очільниця міністерства Крістін Ламбрехт у відповідь на пропозицію від опозиційної коаліції у Бундестазі.

Як підкреслила міністерка, передача цих машин критично відобразиться на обороноздатності Німеччини. Водночас назвати Fuchs надсучасною машиною більш ніж складно, тим більш, цей БТР активно знімають з озброєння.

Можливості Fuchs

Бронетранспортер TPz-1 Fuchs почали розробляти в 60-70-х роках з очевидним слідуванням за загальним трендом створення колісних бронетранспортерів, активно вироблялися СРСР, а серед союзників по НАТО - Франції, яка вже на той час активно ставила в дію VAB. До речі, цю французьку бронемашину Париж в "значній кількості" планує передати ВСУ.

За своєю концепцією Fuchs відноситься до абсолютно класичних БТРів того часу, які призначені виключно для транспортування бійців до поля бою. Машина створювалась виключно із захистом від легкого стрілецького озброєння та уламків, а озброєння її було досить формальним - 7,62-мм кулемет MG-3, вогонь з якого вівся з відкритого люка командиром машини.

Це було традиційним для західної системи озброєнням рішенням, коли бронетранспортер це фактично "бронетаксі", яке не бере участь у загальних військових порядках. Але воно має високу оперативну мобільність та здатність форсувати водні перешкоди уплав.

З цією задачею Fuchs, який вміщує 10 бійців десанту та два члени екіпажу, цілком справлявся. Ходові якості 16-тонної машини на 6х6 шасі, з 320-сильним дизелем від Mercedes-Benz та 6-ступеневої автоматичної коробки передач, цілком відповідали вимогам військових. Завдяки розміщенню двигуна у середині машини за кабіною водія десант виходить через двері у кормі. Окрім того, це дозволяє використання Fuchs у ролі броньованої вантажівки, наприклад, для підвезення боєприпасів.   

Це також дозволило розгорнути на базі Fuchs цілу лінійку спеціалізованих машин, починаючи від інженерних та санітарних, завершуючи машинами зв’язку та  командно-штабними.

Особливості Fuchs

Для Бундесверу було вироблено близько 1000 одиниць Fuchs у всіх версіях, більшість з яких надійшли до німецького війська з 1979 по 1986 рік. Але концептуальні недоліки машини у вигляді слабкого бронювання не підходили до конфліктів малої інтенсивності, де ці машини мали брати на себе задачі з патрулювання і не могли забезпечити надійний захист у випадку потрапляння у засідку.

БТР Fuchs / Фото-Bundeswehr

Тому для першого їх бойового використання у Югославії у 1998 році незначну частину бронетранспортерів було модернізовано шляхом посилення бронювання. Аналогічні заходи, але вже з додаванням протимінного захисту здійснили для машин, які направлялись в Афганістан. Мова йде про 168 Fuchs, які отримали індекс TPz A8. Існували плани поставити аналогічний захист на всі машини, але інформація про повну реалізацію цієї програми - відсутня.

Варто зазначити, що посилення бронювання Fuchs призводить до збільшення ваги машини й унеможливлює форсування водних перешкод уплав. Також воно зменшує прохідність, зокрема на деяких світлинах з навчань видно, що навіть літом на задні колеса натягують ланцюги для збільшення прохідності.

БТР Fuchs / Фото-U. S. Department of Defense

Розвитком цього варіанту став вже Fuchs 2, який передбачав додаткове бронювання керамічними панелями та встановлення бойового модуля, ліцензію на його виробництво у 2011 році продали Алжиру.

У самій Німеччини наприкінці 2000-х років розпочалась заміна Fuchs на сучасну високоброньовану колісну бойову машину Boxer і Fuchs почали активно знімати з озброєння. Станом на 2021 рік, відповідно до Military Balance, у німецьких сухопутних військах на озброєнні залишається 359 Fuchs у всіх варіантах.

Характеристики Tpz-1 Fuchs

  • Екіпаж: 2 + 10 осіб
  • Вага: 16 тонн + додаткове бронювання
  • Двигун: 320 к. с.
  • Максимальна швидкість: 105 км/год

Вас також можуть зацікавити: