
Доки китайський ВПК працює над створенням "аналога B-2", стратегічна авіація Китаю досі покладається на архаїчні радянські літаки, які за ліцензією виробляються аж із 1950-х років. Про це пише військовий оглядач, колишній консультант Пентагону Рубен Джонсон на сторінках видання 19fortyfive.
Сьогодні на озброєнні китайських ВПС перебуває понад дві сотні літаків Xian H-6 різних модифікацій. Його остання версія, H-6K, здатна нести ядерну зброю, несе гіперзвукові ракети KD-21 і має сучасну авіоніку, оновлений радар і розширені засоби електронної боротьби. Але за своєю суттю це той самий літак, ліцензію на який Китай отримав від СРСР у 1957 році.
Літак, який отримав у Китаї позначення H-6, насправді є радянським Ту-16, який вироблявся в СРСР з 1953 по 1963 роки. Сама Росія зняла його з експлуатації у 1993 році. Інші країни світу, які купували його в СРСР, теж давно відмовилися від Ту-16. І лише Китай досі покладається на ці літаки. І досі їх виробляє.
Після підписання угоди 1957 року група китайських інженерів була відправлена на завод № 22 у Казані, де їх навчили спочатку збирати, а пізніше виготовляти те, що стало відомим як H-6. За наступні десятиліття Китай створив чимало модифікацій цього літака, пристосовуючи до потреб армійської та морської авіації. Були створені як звичайні, так і ядерні бомбардувальники, танкери-заправники, літаки-розвідники та протикорабельні літаки.
Як пише Джонсон, найновіша модифікація H-6K, відома як "Бог Війни", зараз виробляється на заміну старих моделей. Ця версія має служити платформою для атак на великі відстані. Хоча літак також здатний нести ядерну зброю, його головним призначенням є дальні атаки на американські авіаносні ударні групи та життєво важливі об’єкти чи вузли зв’язку в Азійсько-Тихоокеанському регіоні.
Минулого року було помічено, що H-6K може нести чотири балістичні ракети KD-21 – авіаційну версію протикорабельної балістичної ракети CASIC CM-401. Заявляється, що вона здатна досягати гіперзвукової швидкості при запуску з великої висоти.
Хоча H-6K має сучасну авіоніку, радар і бортовий РЕБ, показовим є те, яким двигуном його оснастили. Це WS-18, який розробляється з середини 2000-х років. Вважається, що він є переробкою радянського двигуна Д-30, який ставився в оригінальний Ту-16.
Як зазначає Джонсон, відсутність власного надійного авіаційного двигуна давно є слабкою стороною китайського ВПК.
Китайські озброєння: останні новини
Як писав УНІАН, Китай активно готується до військового протистояння в космосі і нарощує свій потенціал у цьому напрямку. Метою Пекіна є здатність знищити американські супутники у майбутньому конфлікті, аби нівелювати перевагу США у космічній розвідці та зв’язку.
Також ми розповідали, що Китай провів другий випробувальний політ свого найновішого винищувача J-36, технічні характеристики якого залишаються утаємниченими. Це може бути як літак п’ятого покоління, тобто "одноклассник" американського F-35, так і літак шостого покоління, якого у США ще немає.