Вже втретє з початку 2025 року в Росії сталася катастрофа літака Військово-повітряних сил РФ Су-34. Надзвуковий винищувач-бомбардувальник розбився на території Нижньогородської області, приблизно за 10 км від військового аеродрому "Саваслейка".

Загалом, з точки зору статистики, їх падає дуже багато. Але чи можна зробити висновок про те, що зменшується якість обслуговування літаків? Це об’єктивно.

Крім того, російські Су-34 зараз дуже напружено працюють, доставляючи КАБи до лінії бойового зіткнення (ЛБЗ). І від них вимагають, щоб вони доставляли більше КАБів, адже це - дешева зброя.

Відео дня

А вони просто не встигають, тому що ми відганяємо їх від нашого кордону якнайдалі (згадаймо удар по аеродрому в Маринівці, удари по інших російських аеродромах).

Якщо раніше їм треба було летіти до лінії бойового зіткнення 100-150 км (тобто, тільки злетів, бомбу кинув, розвернувся, прилетів, взяв новий боєзапас, знову полетів і знову кинув), то зараз їм треба, щоб дібратися до ЛБЗ, пролетіти 400-500-600 км, скинути бомби і потім знову повертати 400-500-600 км. Як наслідок, кількість вильотів менша і вони не можуть скидати таку кількість КАБів, яку вимагає керівництво… Якщо у нас з'являється балістична зброя, яка зможе бити по аеродромах в РФ на відстані хоча б 700-800 км, то тоді ці Су-34 взагалі не будуть мати сенсу.

Ще один момент - потрібно розуміти причину падіння. За статистикою по цивільній авіації, 50% авіакатастроф стаються через несправність двигуна, в 30% причина - шасі. Думаю, треба дочекатися більш об'єктивної інформації, ніж маємо зараз і, звичайно, ми не отримаємо її від Міноборони Росії, але вона з'явиться. Хтось щось бачив, хтось щось чув…

Десь вже було повідомлення від російських повітряних сил про те, що причиною падіння став невипуск шасі. Чи можна в цьому випадку говорити про недосвідченість, власне, пілотів? Скажімо так, якщо в тебе не відкривається шасі, то пілот до цього не має ніякого відношення. Це - проблема технарів.

А те, що рівень обслуговування літаків знизився, скоріш за все, відповідає дійсності.

Водночас виникає питання: а чому пілоти, скажімо, не залетіли в кукурудзяне поле і не сіли "на брюхо", як раніше робили всі російські "герої". Чому треба було кидати літак, а пілотам катапультуватися? Можна ж було підійти до поля, запустити літак по ньому, пілотам катапультуватися, а він вже далі по полю "гасав" без всякого керування". Але не зробили…

Коли ми їх ганяємо, ми їх психологічно напружуємо. Вони роблять помилки. А історія війни – це історія помилок. Нехай роблять більше помилок, нехай роблять так, щоб двигуни виходили з ладу, нехай більше втомлюються.

У будь-якому разі, те, що цей Су-34 впав – дуже добре. Та маємо ще докласти зусиль, щоб таких падінь було більше.

Тексти, опубліковані у розділі «Думки», не обов’язково відображають позицію редакційної колегії УНІАН. Докладніше з нашою редакційною політикою ви можете ознайомитись за посиланням