За словами експерта, у РФ був відносно молодий парк літаків / фото Ростех

Російська цивільна авіація, попри західні санкції, все ще тримається "на плаву", однак багато літаків вже на грані своїх технічних можливостей. Про це в ефірі телемарафону розповів авіаексперт, провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко.

Сектор цивільної авіації потрапив під західні санкції та прогнозувалося, що ця галузь росіян зазнає великих збитків.

"Росіяни в цілому знайшли протидії до санкцій, по-перше, через те, що максимально використали ті борти, які вивели з експлуатації. Вони стали донорами запасних частин. По-друге, закупки різного роду запасних частин для літаків вони закупляють через треті-четверті-п’яті фірми прокладки. Звісно, це збільшило вартість, але все одно - в умовах глобального ринку такі контрабандні стежки перекрити неможливо", - сказав Романенко.

Відео дня

Також, як додав фахівець, у РФ був відносно молодий парк літаків - деякі борти компанії "Аерофлот" на початок 2022 року мали "вік" 3-4 роки. Крім того, західні авіакомпанії, які постачали раніше РФ певні літаки, створили тоді на російській території відповідну потужну базу для їхнього обслуговування.  

Водночас складніша ситуація у РФ з літаками радянського виробництва, зокрема всі типи сімейства "АН" - мають проблеми з двигунами, час від часу падають тощо.

"Нагадаю, ці літаки виконують 100% перевезень в районах Далекого сходу та Крайньої півночі. Тобто, тут проблеми є серйозні та росіяни просто змушені переривати ці лінії. Тобто зменшувати інтенсивність. Перевезення в цих критичних районах зменшуються до мінімуму, а ризик перевезення збільшується до максимуму. До того ж, для цих типів літаків, або двигуни випускалися в Україні, або самі літаки виготовлялися в Україні. Тобто, у росіян цей сегмент авіаперевезень залишається критичним", - підкреслив експерт.

Він також розповів, що росіяни випустили один літак, виробництво якого було повністю замкнуто на підприємства РФ, західними були тільки компоненти. Як пояснив Романенко - це російський Superjet. Та наразі в РФ тривалі рейси, які виконували боїнги, замінюють на рейси з передками за допомогою бортів Superjet.  

Таким чином, як зазначив експерт, сукупність перелічених складових допомогла окупантам певним відповідним чином втримати галузь "на плаву".

"Але вона на межі. І невідомо, коли почнеться літакопад в Росії. Тому що літак потребує середнього ремонту через 5-7 років експлуатації. Більшість західних літаків вже або на грані, або перейшли цю межу", - вважає Романенко.

Російська цивільна авіація - що відомо

Як писав УНІАН, за три роки, після 24 лютого 2022 року, російська "‎Об'єднана авіабудівна корпорація" побудувала лише сім придатних до експлуатації авіалайнерів, тоді як планувала побудувати 108. 

Йшлося, що авіаційна індустрія на межі провалу. Всі сім пасажирських літаків, які РФ побудувала після початку вторгнення в Україну, є авіалайнерами SuperJet 100. Також росіяни побудували ще два дослідні екземпляри - Іл-96-400М та Іл-114, які використовують для випробувань.

Вас також можуть зацікавити новини: