Іноді співбесіду можна пройти успішно, лише збрехавши / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Іноді втратити потенційно хорошу роботу можна навіть просто через недостатню доброзичливість до секретарки в офісі, де запланована співбесіда. А часом на заваді працевлаштуванню може стати бажання сказати правду.

Менеджер із підбору персоналу в компанії Zapier Бонні Ділбер, що має дев’ятирічний досвід роботи, у коментарі виданню Business Insider назвав три випадки, коли брехня справді доречна.

Чому ви пішли з попередньої роботи?

Для будь-якого роботодавця "червоним прапорцем" буде різка критика на адресу попереднього керівництва, почута від кандидата на співбесіді. Це змушує наймача непокоїтися про те, чи не буде ця людина так само критикувати і його компанію, коли в майбутньому знову шукатиме нову роботу.

Відео дня

Тож навіть якщо ви маєте купу об’єктивних претензій до колишнього шефа, чи компанії загалом, краще утриматися від прямої критики і тим паче від образливих висловлювань. Будьте максимально коректними та лаконічними, якщо вже ніяк не обійтися без такої критики.

А краще буде трохи збрехати. Наприклад, сказати, що робочі обов’язки виявилися не зовсім такими, яких ви очікували при працевлаштуванні.

Чому ви хочете цю роботу?

Якщо ви скажете, що вас цікавить лише зарплата, якісь бонуси, чи гнучкий графік, роботодавець може вирішити, що ви будете дбати лише про власні інтереси і не готові дбати про інтереси самої компанії.

Бонні Ділбер зазначає, що роботодавець і так прекрасно розуміє, що робітникам потрібні гроші на життя, і що їм подобається гнучкий графік і віддалений формат роботи. Тож насправді наймач хоче знати, чи є у вас інтерес до самої роботи як такої. Ентузіаст завжди має перевагу над незацікавленим виконавцем, що просто виконує свої обов’язки.

Тож, відповідаючи на це запитання, не треба казати, що вам потрібні гроші на оплату іпотеки, чи що ви хочете працювати віддалено, аби можна було доглядати дитину паралельно. Краще скажіть, що вам подобається сама робота, що ви отримуєте задоволення, виконуючи ці обов’язки. Або принаймні, що ви давно хотіли бути частиною саме цієї компанії, якщо йдеться про справді відомого роботодавця.

Де ви бачите себе в майбутньому?

Навіть робітника з досвідом часто доводиться перенавчати, щоб він засвоїв специфіку своєї нової посади. Якщо ж йдеться про робітника, що досі не мав достатнього досвіду аналогічної роботи, роботодавцю доведеться витратити певний час, щоб його навчити. Інколи на це потрібні місяці і чимало грошей.

Саме тому роботодавцю важливо розуміти, що робітник не звільниться через місяць чи два після того, як нарешті почне приносити компанії доходи, а не лише витрати. Також багато професій потребують постійного донавчання та освоєння нових навичок. Тож робітник має бути готовим до саморозвитку на користь компанії.

У цьому контексті недостатньо кваліфікований кандидат часом виглядає навіть більш бажаним для роботодавця, аніж фахівець із надмірною кваліфікацією — це виглядає так, ніби людина шукає тимчасовий підробіток на час, доки не знайдеться щось краще.

Тож найгірше, що можна відповісти на запитання про своє майбутнє – це розповісти про плани радикально змінити вид своєї діяльності. Наприклад, про бажання вступити в аспірантуру чи назбирати грошей і відкрити власну справу.

Насправді роботодавець хоче почути, що ви плануєте залишитися в компанії принаймні на кілька років, а краще – будувати тут кар’єру.

Інші наші матеріали з порадами щодо працевлаштування

Як писав УНІАН, бізнесмен поділився "вбивчими" запитаннями на співбесіді. Гендиректор просто замаскував типові запитання, які ставлять рекрутери на співбесідах, але навіть досвідчених працівників вони заводять у глухий кут.

Також ми розповідали, як варто відповідати на одне каверзне питання, яке часто веде до провалу співбесіди. Люди часто опиняються у глухому куті, не знаючи, що відповісти, коли в них питають про власні невдачі.

Вас також можуть зацікавити новини: