Ілюстрація / REUTERS

Авіакомпанія Lion Air ще в 2017 році зверталася до Boeing із проханням провести навчання пілотів для польотів на нещодавно придбаних 737 MAX, але отримала відмову.

Це стало відомо з внутрішнього листування співробітників Boeing, яке опублікував Bloomberg, передає Медуза.

"Тепер чортова Lion Air просить симулятор, щоб літати на MAX - можливо, через власну дурість. Я на стінку лізу, намагаючись зрозуміти, як це розрулити. Ідіоти", - йдеться в одному з листів.

Відео дня

У відповідь на це інший співробітник зауважує, що Malindo Air, що входить в один холдинг із Lion Air, вже успішно літає на нових моделях літака.

У результаті компанія Boeing відмовилася від проведення навчання, вважаючи його недостатньо необхідним в умовах високої вартості і трудомісткості.

737 MAX позиціонувався компанією Boeing як літак, для польотів на якому пілотам не вимагається повний курс перенавчання, якщо вони вже літали на моделі попереднього покоління 737 NG.

Читайте такожГолова Boeing пішов у відставку на тлі провалу з літаками 737 Max

Нагадаємо, з опублікованого раніше листування співробітників Boeing стало відомо, що вони вкрай критично висловлювалися про новий літак. Приміром, один із співробітників висловився про Boeing 737 MAX так: "Цей літак спроектували клоуни, якими керують мавпи".

Як повідомляв УНІАН, 29 жовтня 2018 року пасажирський Boeing 737 Max авіакомпанії Lion Air впав у море за кілька хвилин після вильоту з аеропорту Джакарти, загинули всі 189 осіб, що знаходилися на борту. Це була перша катастрофа новітньої моделі одного з найпопулярніших у світі літаків.

Через п'ять місяців за схожих обставин розбився ще один Boeing 737 Max - в Ефіопії, після чого експлуатація літаків цієї моделі була припинена по всьому світу.

Розслідування катастрофи в Ефіопії ще не завершено; звіт про катастрофу в Індонезії був оприлюднений 25 жовтня, він зайняв 353 сторінки. У ньому наголошується, що до авіакатастрофи призвела низка проблем, порушень та помилок - як з боку компанії-виробника, так і перевізника і його пілотів.

Індонезійські слідчі прийшли до висновку, що причиною падіння літака стали механічні та конструктивні проблеми в системі поліпшення характеристик маневрування (Maneuvering Characteristics Augmentation System, MCAS) - вона у фоновому режимі коректувала дії пілота.

У Конгресі США восени відбулися слухання, на яких було оголошено, що американська авіаційна влада після катастрофи 737 Max в Індонезії в жовтні 2018 року була поінформована про ризик повторення інциденту.

Також, аналіз, проведений Федеральним управлінням цивільної авіації США, показав, що за подальший час експлуатації літака могло статися не менше десятка таких же катастроф, якщо в конструкцію 737 Max не будуть внесені зміни.

16 грудня Boeing оголосила, що з січня 2020 року припинить виробництво лайнерів серії 737 Max.