Експерт прокоментував прорив зернової блокади РФ у Чорному морі / Фейсбук, Олександр Кубраков

Військово-морський експерт, капітан 1 рангу запасу ВМС ЗСУ Андрій Риженко вважає, що для цивільних суден, що змогли потрапити до дунайських портів на Одещині, незважаючи на погрози РФ, існують певні ризики. Окупанти можуть готувати провокації на їхньому шляху.

Як повідомляє кореспондент УНІАН, свою думку фахівець озвучив під час брифінгу у медіацентрі "Україна-Одеса". Зокрема, йдеться про три суховантажі, що належать грецькій, ізраїльській та турецько-грузинській компаніям, які прибули до одного з зернових терміналів у дельті Дунаю.

"Те, що їм вдалося пройти, це дуже добре. Я думаю, вони, по-перше, використали фактор раптовості та, по-друге – застосування нового маршруту. Думаю, він був максимально наближений, або навіть в межах територіальних вод інших країн – Туреччини, Болгарії та Румунії. Саме те, що вони були у межах територіального моря, забезпечувало безпеку цього проходу", – сказав Риженко.

Відео дня

Він додав, що зараз на підходах до Дунаю, недалеко від острову Зміїний, йдуть ще кілька суден, які використовують аналогічні маршрути. Риженко зазначає: щоб перешкодити судновласникам, які застосували інші маршрути, РФ може піти на приховані диверсії. Тобто окупанти шукатимуть, як здійснити будь-яку провокацію на шляху руху цивільних суден, бо сили та засоби у них для цього є. На думку експерта, російські військові можуть застосувати дрейфуючі міни та морські дрони, а потім звинувати в цьому Україну.

Риженко зазначив, що після 18 липня ситуація у Чорному морі значно погіршилася.

"Вони (окупанти – УНІАН) оголосили великий район північно-західної частини Чорного моря забороненим для мореплавства та автоматично ідентифікують всі судна, які йдуть до України (як такі, що перевозять вантажі військового призначення – УНІАН). Вони погрожують суднам, які перебувають в цьому районі. Щось подібне вони вже робили після 24 лютого, коли для мореплавства заборонили дуже велику зону, але тоді по інерції багато суден намагалися зайти в наші порти (порти Великої Одеси – УНІАН)", – розповів експерт.

За його словами, тоді РФ атакувала цивільні судна ракетами, артилерією, авіацією. Декілька суден було пошкоджено та знищено. Серед них естонське вантажне судно Helt під прапором Панами, яке в той час перебувало у 14 милях на південь від Одеського морського порту.

Риженко нагадав, що два тижні тому у північно-західній частині Чорного моря відбулися показові російські навчання, під час яких ракетний катер "Івановець" завдав ракетного удару по морській цілі та знищив її. Ця подія тиражувалася росЗМІ та мала мету психологічного впливу.

"У РФ є можливість застосувати зброю по всьому маршруту цивільних суден – від виходу з протоки Босфор та безпосередньо до підходу до українських портів", – наголосив Риженко.   

Ситуація в Чорному морі

Після того, як РФ вийшла з "зернової угоди", ситуація в Чорному морі суттєво загострилася. В Міноборони РФ заявили, що з 20 липня будуть вважати всі судна, що прямують до українських портів, такими, що перевозять вантажі військового призначення, та атакуватимуть їх.

31 липня стало відомо, що цивільним суднам вдалося прорвати зернову блокаду Росії у Чорному морі. За даними "Мілітарного", у ніч на 30 липня три цивільних корабля Ams1, Sahin 2 та Yilmaz Kaptan, пройшли турецькі протоки. Походження цих суден: Ізраїль, Греція та Туреччина/Грузія.

Вас також можуть зацікавити новини: