
Будівництво російського атомного авіаносця "Шторм" стикається з серйозними перешкодами. Кораблебудівна інфраструктура РФ є недостатньою для того, щоб реалізувати цей проєкт. Таку думку висловив екс-консультант Пентагону, експерт з іноземних військових справ у Фонді ім. Казимира Пуласького у Варшаві. Казимира Пуласького у Варшаві Рубен Ф. Джонсон у своїй колонці для 19FortyFive.
Що відомо про авіаносець "Шторм"
Ексконсультант Пентагону нагадав, що російський флот має в своєму розпорядженні тільки один авіаносець - "Адмірал Кузнєцов". Послужний список цього судна не такий вже й великий. Проте росіяни продовжують працювати над створенням атомного авіаносця за зразком американських кораблів типу "Німіц".
Експерт зазначив, що в РФ заявляють про те, що "Шторм" оснастять атомним реактором російського виробництва РИТМ-200 або РИТМ-400. За деякими параметрами він навіть має перевершувати старі реактори на авіаносцях ВМС США. У Москві очікують, що корабель зможе розвивати швидкість понад 30 вузлів.
Крім того, поки невідомо, чи планують росіяни використовувати на "Штормі" систему запуску і підйому літаків із парової катапульти, чи електромагнітну систему запуску, підкреслив експерт. Передбачається, що на польотній палубі розташовуватимуться дві злітно-посадкові смуги для запуску літаків.
Екс-консультант Пентагону нагадав, що РФ уже понад десять років говорить про розробку атомних авіаносців. Проте ці ініціативи так і не просунулися.
Чому "Шторм" приречений на провал
Росіяни мають намір використовувати "Шторм" як носій таких сучасних літаків, як винищувач Су-57. Рубен Ф. Джонсон зазначив, що наявні російські винищувачі, такі як МіГ-29К, непридатні для запуску з катапульти, а найновіші літаки ще не адаптовані для морських операцій.
Також експерт вказав на те, що Росія зіткнулася з серйозними економічними труднощами через війну проти України. За його словами, грандіозні плани Москви з будівництва авіаносців здаються нереалістичними.
Крім цього, єдиним суднобудівним підприємством за часів СРСР був Миколаївський суднобудівний завод у Чорному морі, який розташований на території України. Експерт підкреслив, що Україна, очевидно, не надасть ці верфі в розпорядження Росії. Ба більше, верфі, які нині обслуговують "Адмірала Кузнєцова", не в змозі повністю відремонтувати це судно.
Також екс-консультант Пентагону вказав на те, що МіГ-29К здійснював польоти з "Адмірала Кузнєцова", але не з катапульти. За словами експерта, її використання на літаку вимагає істотних змін у носовому оперенні. Також МіГ-29К не був спроектований з урахуванням напружень, що виникають під час запуску з катапульти.
Крім цього, сучасніший Су-57 було побудовано лише в кількох екземплярах. Експерт підкреслив, що цей літак ніколи не розробляли у варіанті, придатному для використання на авіаносцях.
Рубен Ф. Джонсон резюмував, що Росія навряд чи зможе добудувати цей авіаносець. Він вважає, що цей проєкт занадто недоцільний, щоб реалізувати його.
Чи зможе РФ побудувати атомний авіаносець "Шторм" - думка експерта
Раніше оглядач, екс-сержант і колишній уорент-офіцер спецпризначенців армії США Стів Балестрієрі оцінив шанси Росії на будівництво авіаносця "Шторм". За його словами, у Росії немає досвіду, ресурсів і технологій, щоб зробити це реальністю.
За словами Балестрієрі, величезний авіаносець мав бути закладений у 2025 році і введений в експлуатацію до 2030 року. Крім того, нібито Росія планує побудувати ще три авіаносці, щоб "тримати Захід у страху в Арктиці". Однак, як констатував оглядач, у Росії немає верфі, яка могла б побудувати "Шторм".