7 лютого закон про продовження мораторію набув чинності / фото УНІАН

Кабінет міністрів України повинен був подати до 1 березня до Верховної Ради проект закону "Про обіг земель с/г призначення", але уряд Гройсмана вже втретє бойкотує цю вимогу прийнятого раніше закону.

Читайте такожРік аграрних рекордів і старих проблем

Про це повідомив представник громадської коаліції за скасування мораторію Дмитро Ливч, передає «Економічна правда».

Відео дня

Зокрема, нагадує він, продовжуючи мораторій на купівлю-продаж сільгоспземель у 2015 і 2016 роках, Верховна Рада також законодавчо зобов'язувала КМУ "розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проект закону України про обіг земель сільськогосподарського призначення". Спочатку - до 1 березня 2016 року, потім - до 1 липня 2017 року.

"Як і в попередні роки, Кабмін законопроект не вніс і не повідомив про причини систематичного порушення законодавчих вимог. Як і про те, хто в уряді персонально несе відповідальність за бойкот земельної реформи, а отже - за недоотримані Україною мільярдні інвестиції в агросектор", - зазначає Ливч.

Згідно з інформацією з Меморандуму про співпрацю України та МВФ, Кабінет Міністрів вже давно підготував відповідний проект закону, але не подає його в парламент.

Під час засідання уряду 13 лютого, Кабмін публічно інформував про свій намір подати в парламент цей законопроект вчасно, і навіть затвердив План організації підготовки документа. Згідно з цим планом, документ повинні були підготувати профільні відомства - Мінагрополітики, Мінекономрозвитку, Мінфін, Держгеокадастр і Мін'юст до 15 лютого.

Нагадаємо, 4 лютого президент України Петро Порошенко підписав закон про продовження дії земельного мораторію до 2020 року, хоча МЕРТ запропонувало Порошенку ветувати закон.

7 лютого закон набув чинності. Водночас, цим законом Кабмін зобов'язаний до 1 березня 2019 представити на розгляд парламенту законопроект "Про обіг земель".

22 серпня 2018 року набуло чинності рішення Європейського суду, згідно з яким мораторій на продаж земель сільськогосподарського призначення визнано таким, що порушує права людини. Конституційний суд України відмовився оцінювати конституційність мораторію, незважаючи на рішення ЄСПЛ.