Фото УНІАН

В Україні немає дефіциту соціально значущих товарів і предметів першої необхідності, незважаючи на те, що в результаті ажіотажу через карантин люди розкупили крупи, макаронні вироби, консерви, туалетний папір, воду та інші важливі товари.

Про це в коментарі виданню "Гордон" заявив генеральний директор корпорації АТБ Борис Марков.

«В останні дні в інформаційному просторі України масово поширюється недостовірна інформація про кількість товарів і товарних запасів у магазинах нашої мережі. Відповідально заявляємо – основного товару вистачає, і ситуація з його доступністю поліпшується. Ми закінчуємо наповнення складів і відновлення запасів магазинів, які «вимилися» у результаті ажіотажного попиту минулого тижня. Передумов і ризиків для формування дефіциту товарів в Україні ми не бачимо. Можливо, випадання деяких груп через створений ажіотаж, але протягом одного-двох днів ми готові закрити потреби населення країни в продуктах і товарах соціальної категорії», – розповів Марков.

Відео дня

При цьому гендиректор мережі АТБ підтвердив, що через карантин у магазинах зріс попит на овочі і фрукти.

«На сьогоднішній день торгова мережа АТБ налічує 1095 магазинів у 280 містах всіх областей України. Ажіотажний попит на продукти і товари першої необхідності в різній ступені спостерігався скрізь. Він був викликаний як введенням загальнонаціонального карантину, так і нерозумінням людей подальшого розвитку ситуації. В такий час в першу чергу розкуповуються товари тривалого зберігання – крупи, макаронні вироби, консерви, туалетний папір, вода та інше. Потім – овочі і фрукти. Більшість ринків, в умовах карантину закриті, у зв'язку з чим відбувається перерозподіл попиту на зазначені товари і, відповідно, потрібна більша їх кількість. При цьому підходи до якості і безпеки товарів в наших магазинах залишаються без змін і перебувають під строгим контролем», – повідомив Марков.

За його словами, основною проблемою на даний момент залишається підвищення цін у постачальників товарів.

«Ситуація з цінами непроста. В період сплеску ажіотажу створюється дефіцит на ринку. Наша компанія працює на мінімальних запасах і максимальному обороті. У нас у перших вибирають більш дешеві товари, а отримуємо ми їх вже за поточною ринковою ціною. Якщо ціна зростає, як зараз, ми змушені першими купувати більш дорогий товар. Відповідно, у нас раніше покупці бачать зміну в цінниках. Такі процеси відбуваються і у інших операторів ринку, причому як показує практика в ще більших розмірах, але тільки з відставанням у кілька днів. Більшою мірою на нестабільну ситуацію з цінами впливає те, що більша частина постачальників товарів соціальних категорій сьогодні переглядають ціноутворення на свою продукцію. Причому в кожній групі по-різному. В таких умовах ми в більшості випадків приймаємо рішення на користь покупця: вважаємо за необхідне в першу чергу забезпечити наявність товару на полиці магазину. Особливо якщо це стосується соціально значущих продуктів», – підкреслив генеральний директор корпорації АТБ.

При цьому, на думку Маркова, на зростання цін вплинула різка зміна курсу валют.

«При нестачі офіційної комунікації з боку державних структур та органів влади у споживача сформувалася картина подальшого моментального подорожчання продуктів і товарів. Як показує досвід і практика, при нестачі об'єктивної та своєчасної інформації населення буде прагнути позбутися гривні та зробити максимальні запаси товарів тривалого зберігання», – зазначив Марков.

Водночас він заперечив інформації про необгрунтоване підвищення цін на товари в магазинах мережі.

«Спостерігаючи за стрімким поширенням недостовірних відомостей у соціальних мережах, електронних ЗМІ про нібито існуючий дефіцит в магазинах торгової мережі АТБ, про сплановане зростанні цін для подальшої «наживи» і так далі, у нас є підстави припустити добре сплановану і підготовлену інформаційну атаку з боку наших недоброзичливців і конкурентів. В їх «професіоналізм» та підготовці нам сумніватися не доводитися. З іншого боку, негативна реакція з боку споживачів звучить не тільки у бік АТБ, але і по ситуації з цінами на ринку в цілому. Особливо в контексті загального нервового настрою на тлі нерозуміння глибини економічної та медичної кризи, що розвивається, а головне невизначеності найближчих перспектив. Наша компанія на ринку вже більше 25 років, працює відкрито і прозоро. Ми – лідер зі сплати податків і створення робочих місць в своєму галузевому сегменті. І ми готові в будь-який момент надати всю інформацію про відпускні ціни наших партнерів-постачальників», – заявив Марков.