Запахи можуть впливати на діяльність нервових клітин, відповідальних за обмін жирів в організмі \ фото: ua.depositphotos.com

Нюх і обмін речовин в організмі людини пов'язані, тому запахи можуть впливати на набір ваги і схуднення, тіло під їхнім впливом накопичує або витрачає жир.

Читайте такожУ США планують заборонити ароматичні домішки до електронних сигарет

Дослідження, яке підтвердило це, опубліковано журналом Nature Communications, повідомляє MedikForum. Зокрема, дослідники дійшли висновку, що запахи можуть впливати на діяльність нервових клітин, відповідальних за обмін жирів в організмі. В результаті активності даних нейронів жир або збирається в запас, або активно витрачається на виробництво енергії. Як наслідок, в одному випадку відбувається набір ваги, в іншому людина худне.

Представники науки не раз заявляли, що нюх може певним чином «командувати» обмінними процесами. Проте були незрозумілі механізми, що забезпечують такий вплив почуття.

Цього разу були проведені досліди на круглих хробаках, нервова система яких розібрана по клітинах. Фахівці перевірили, як функціонують їхні нюхові нейрони під впливом запахів.

Експеримент показав, що деякі з цих нейронів, вловлюючи аромати, стають активними, і наслідком їхньої діяльності стають зміни в кількості жиру в тілі (і, відповідно, ваги). Виявилося, що нюхові нервові клітини виділяють нейропептид FLP-1, який діє на роботу генів, що регулюють жировий обмін.

Таким чином, в залежності від запаху, жиру в тілі накопичується більше або менше – відбувається набір ваги, або, навпаки, спостерігається схуднення. Які саме запахи діють на нюхові нейрони, не повідомляється. Але самим вченим вони відомі.