
Навіть найменші, звичайнісінькі фрази можуть мати великий вплив на те, як вас сприймають люди. Наприклад, на співбесіді кілька слів можуть зіграти вирішальну роль у тому, щоб ви мали вигляд впевненого в собі претендента або людини, невпевненої у своїй кваліфікації. Тому важливо ретельно добирати слова, пише CNBC Make It.
Як зазначають експерти з комунікацій, у розмові головне - проявляти наполегливість, але не проявляти надмірну агресивність. Але є фрази, з якими ви досягнете протилежної мети, адже через них ваш співрозмовник може порахувати, що ви мовчун і невпевнені в собі, навіть якщо насправді це не так.
"Вибачте, що я про це питаю, але..."
Сказати "Вибачте" може здатися ввічливим вчинком, але зловживання цією фразою - особливо в ситуаціях, що не потребують вибачень - може зменшити вплив того, що ви скажете далі, і зробити майбутні вибачення менш вагомими.
"Коли ви використовуєте слова-вибачення (наприклад, "Вибачте, у мене останнє запитання" або "Можливо, це тільки мені так здається, але..."), це може звучати так, ніби ви принижуєте себе. Просто запитайте співрозмовника про те, що ви хочете: "Чи можете ви переслати мені цей лист?" або "Чи не могли б ви допомогти мені з моїм ноутбуком?" - і закінчіть словами "дякую".
"Я просто/Я всього лише..."
Ця фраза також зменшує важливість усього, що сказано далі.
"Я просто хочу запитати тебе...", "Це триватиме лише хвилину...", "Я всього лише кажу...". Усього лише - це маленька фраза з великим змістом. Щоразу, коли ми використовуємо її, це означає, що ми витрачаємо чийсь час даремно, зазначають експерти.
"Я не знаю"
"Я не знаю" - це поширена фраза-заповнювач, покликана дати людині час завершити свою думку. Але також вона може змусити вас виглядати некомпетентним.
Натомість скажіть що-небудь на кшталт: "Це справді цікаве запитання. Дайте мені хвилинку подумати про це".
Це особливо актуально на співбесідах під час прийняття на роботу, де ви можете отримати несподіване запитання.
"Легше сказати: "Поняття не маю", коли стикаєшся з проблемою, ніж намагатися запропонувати рішення. Спокій і впевненість у відповіді говорить інтерв'юеру, що ви командний гравець і вмієте розв'язувати проблеми, а це навички, які кожен хоче бачити у своїх співробітниках", - зазначають експерти.
Раніше УНІАН розповідав про 9 фраз, які тільки здаються доброзичливими, а насправді просякнуті прихованою ворожістю.