В Україні всі шлюзи потребують капремонту / фото УНІАН, Олександр Прилепа

Річкова інфраструктура України зараз знаходиться в жалюгідному стані, а прийняття законопроекту про водний транспорт дозволить галузі річкових перевезень відродитися.

Про це в інтерв'ю УНІАН розповів голова підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури, ідеолог і один з авторів законопроекту про внутрішній водний транспорт (№1182-1-д) Артем Ковальов.

"Стан плачевний. Усі шлюзи потребують капітального ремонту. На сьогодні їх зношеність становить 75%, а це питання не тільки річкової логістики, а й безпеки. Потрібно ремонтувати шлюзи по всьому Дніпровському каскаду, проводити стратегічне днопоглиблення", - сказав Ковальов.

Він також відзначив необхідність модернізації навігаційного обладнання, що безпосередньо пов'язано з безпекою судноплавства.

"Розповім вам водночас сумну і кумедну показову історію. В рамках інспекції української річкової інфраструктури ми відвідали київський шлюз з нашими колегами з Нідерландів. І на шостому поверсі застарілої будівлі зі старим обладнанням шістдесятих років, де немає ліфта, вже на виході представник міністерства інфраструктури Нідерландів помітив старий спінінг з прив'язаною до нього пластиковою пляшкою. Він запитав у літньої жінки-оператора цього шлюзу, що це. Як з'ясувалося, за допомогою такого нехитрого девайсу відбувається документообіг за проходження шлюзу! Тобто, вона відкриває на шостому поверсі вікно, спускає на волосіні пляшку, туди кладуть документи на прохід – таким чином, проводить шлюзування!",- розповів Ковальов.

Читайте також"17-18 мільярдів гривень на рік": ідеолог законопроекту про водний транспорт нардеп Ковальов розповів про вигоди від його ухвалення

За словами нардепа, сьогодні в Україні шлюзи знаходяться в аварійному стані, і в цілому, річкова інфраструктура - розвалена.

"Питання судноплавства внутрішніми водними шляхами законодавчо не регулювалися з моменту здобуття незалежності Україною. (...) У цілої галузі не було базового закону, а його відсутність і брак державної підтримки не сприяли розвитку річкових перевезень. Тому сьогодні ми маємо зруйновану річкову інфраструктуру, шлюзи в аварійному стані, зменшення вантажоперевезень до 12 мільйонів тонн на рік, хоча при Союзі було 60 мільйонів тонн щорічно", - зазначив Ковальов.

Повну версію інтерв'ю з Головою Підкомітету з питань річкового транспорту Комітету Верховної Ради з питань транспорту та інфраструктури Артемом Ковальовим читайте на сайті УНІАН.