Вчені зробили відкриття щодо поведінки африканських слонів / фото REUTERS

Слони ймовірно дають одне одному імена, які використовують у спілкуванні. Про це свідчать результати нового дослідження, попередньо опублікованого у науковій пресі, але ще не рецензованого згідно правил наукових публікацій, пише Independent.

Дослідники, які вивчали поведінку слонів у кенійській савані, виявили, що слони зверталися один до одного за допомогою індивідуальних специфічних звуків. Спершу вчені вважали, що тут має місце відома у дельфінів і папуг механіка, коли "звертання" є імітацією голосу того, до кого "звертаються". Однак спостереження виявили, що це не так.

Вчені проаналізували 527 низькочастотних криків слонів у великій екосистемі Самбуру на півночі Кенії та 98 криків у національному парку Амбоселі на півдні Кенії. Аналіз виявив специфічний гул, яким слони звертаються до конкретних "абонентів". Причому звертання до одного і того ж слона від різних його сородичів було досить схожим.

В результаті дослідники дійшли висновку, що можуть з більшою точністю ідентифікувати "абонента" за структурою звертання, ніж просто наосліп.

Загалом вчені змогли знайти 119 унікальних "абонентів" і відтворили записи звертань, адресованих конкретно до 17 слонів, щоб побачити їхню реакцію. Експеримент показав, що "абоненти" активніше реагують на записане і відтворене специфічне звертання до них, аніж на відтворене звертання до іншого слона.

Дослідники вважають, що наявність імен дозволяє слонам привернути увагу конкретної особини та покращити їхню координацію при мандрах у пошуках ресурсів, коли вони знаходяться поза полем зору один одного.

"Наскільки нам відомо, це дослідження є першим доказом голосового звернення до конспецифів [представників того самого виду] без імітації голосу слухача у нелюдських тварин. Це може мати важливі наслідки для нашого розуміння еволюції мови", — кажуть автори дослідження.

Інші відкриття щодо поведінки тварин

Як писав УНІАН, вчені проаналізували звуки, за допомогою яких спілкуються коти. Дослідження показало, що пухнастики мають досить широкий арсенал інструментів для спілкування одне з одним та з людьми.

Також ми розповідали, що домашні собаки по-різному реагують, коли до них звертаються чоловіки та жінки. Виявилося, що жіночі звертання собакам більше до вподоби, ніж коли до них звертаються чоловіки.