Полярне сяйво знайшли за межами Сонячної системи / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Науковці вперше виявили радіаційний пояс, який і "відповідає" за полярне сяйво, за межами Сонячної системи. Знайшли його в унікального об'єкту, який називається коричневий карлик.

Як пише Space, ці об'єкти схожі на планети, а саме - газові гіганти, але ними не являються. До зірок вони теж не дотягують, оскільки в їхньому ядрі не відбувається синтез водню, який необхідний для існування справжньої зірки.

Полярне сяйво виявили на коричневому карлику LSR J1835+3259, який розташований відносно близько від Землі - на відстані в 18,5 світлових років. Єдині радіаційні пояси, які до цього виявляли науковці, були на Землі та Юпітері, однак в обох випадках вони мають форму півкіл, що розміщені з різних боків планет.

Зазначається, що на  LSR J1835+3259 полярні сяйва в 10 тисяч разів яскравіші, ніж на Юпітері. Мандрує всесвітом цей карлик не один - він, ймовірно, має планету, якщо його вважати зіркою, або ж супутник, якщо його класифікувати як недопланету.

Науковці наголошують, що цей коричневий карлик може розкрити багато чого нового про Всесвіт, у якому ми живемо. Астрономи планують детально спостерігати за LSR J1835+3259, а також спробують підтвердити, чи справді існує поруч із ним ще один об'єкт.

Інші відкриття астрономів

Як раніше повідомляв УНІАН, астрономи виявили, що на крижаній планеті Нептун, яка розташована за 4,5 млрд км від нас, зникли хмари і це пов'язано з сонячною активністю.

Також нещодавно вони знайшли карликову зірку, яка регулярно зриває атмосферу зі своєї орбітальної екзопланети.