Під час турбулентності не можна вставати і панікувати / колаж УНІАН, фото ua.depositphotos.com

Вчені встановили, що зміна клімату посилює турбулентність під час польотів. Однак незважаючи на частіші випадки "повітряних стрибків", багато пасажирів, як і раніше, припускаються одних і тих самих помилок, які загрожують їхньому власному здоров'ю та безпеці.

Пілот комерційних авіаліній на пенсії Річард Веллс у коментарі Ski Vertigo назвав три ключові помилки пасажирів під час турбулентності.

Сидять із розстебнутими ременями

За його словами, люди часто розстібають паски безпеки лише тому, що не горить знак "Пристебніть паски".

Відео дня

"Якщо світло не горить, це не означає, що політ буде плавним. Я бачив, як пасажирів підкидало вгору під час різких падінь, тому що вони не були пристебнуті", – цитує пілота Daily Mirror.

Річ у тім, що турбулентність виникає тоді, коли літак потрапляє в сильні потоки повітря, які можуть штовхати або тягнути літак. У більшості випадків її можна виявити за допомогою радарів, але трапляється також "турбулентність ясного неба", яка не вловлюється. Тому пасажирів, які не пристібають паски безпеки, може жбурляти сильніше, ніж їхніх попутників.

Ось чому більшість пілотів рекомендують тримати ремінь безпеки застебнутим увесь час, коли ви сидите, а не лише під час турбулентності або оголошень. Фактично, дані показують, що більшість травм, пов'язаних із турбулентністю, стосуються пасажирів або членів екіпажу, які не були пристебнуті.

Встають зі своїх місць під час загрози турбулентності

Хоча вставати зі свого місця під час турбулентності настійно не рекомендується, деякі люди все ще продовжують ігнорувати попередження, щоб сходити в туалет або дістати що-небудь із багажних полиць.

"Якщо горить знак "Пристебніть ремені", не вставайте – незалежно від того, як швидко, на вашу думку, це станеться. У нас були люди, які втрачали рівновагу, падали на інших або отримували удари від предметів, що падали з відсіків", – попередив Річард.

Якщо пасажиру потрібно рухатися салоном, наприклад, за медичними показаннями або в іншій невідкладній ситуації, він рекомендує дочекатися вказівок від екіпажу.

Занадто панікують

Зрозуміло, коли турбулентність усе ж таки трапляється, це може бути жахливо, але паніка не допоможе. Насправді, вона може зробити ситуацію ще гіршою.

"Турбулентність відчувається драматично, але літаки створені, щоб із нею справлятися. Це не більше ніж купина на дорозі... Коли пасажири кричать або панікують, це створює непотрібну напругу в усьому салоні", – пояснив Річард.

Щоб упоратися з панікою, він пропонує глибоко дихати, розслабитися і відволіктися музикою, книгою або ненав'язливою розмовою. Також важливо завжди дотримуватися інструкцій екіпажу.

"Літаки спроектовані для набагато гірших умов, ніж турбулентність, яку відчувають більшість пасажирів. Це не небезпечно, це неприємно. Головне – залишатися пристебнутим і зберігати спокій", – додав пілот.

Інші поради з безпеки під час турбулентності

Як повідомляв УНІАН, раніше досвідчена бортпровідниця Мадлен Дойл розповіла, на яких місцях у салоні літака найгірше сидіти під час турбулентності. За її словами, турбулентність найсильніше відчувається в задній частині літака, а найменше – над крилами.

Зі свого боку пілот Джеррі Джонсон рекомендував туристам за можливості не бронювати рейси, що вилітають у другій половині дня, якщо вони хочуть уникнути турбулентності. За його словами, повітря змінюється протягом дня, а вдень польоти часто більш "грубі" через тепле повітря.

При цьому пілот британської авіакомпанії EasyJet на ім'я Кріс розповів, що, з його досвіду, найгірший авіамаршрут Європи в плані турбулентності пролягає над Австрією.

Вас також можуть зацікавити новини:

Читайте свіжі новини туризму, шукайте ідеї для подорожей і дивіться мальовничі фото з усього світу на Телеграм-канал УНІАН.Туризм.