Літак не зміг коректно передати свої координати через глушіння систем засобами РЕБ  / t.me/NOVOSTYAA

Росія, заборонивши літаку "Азербайджанських авіаліній" сідати на свої аеродроми, могла сподіватися на те, що він не дотягне до Казахстану і впаде у Каспійському морі, і це зробить неможливим розслідування інциденту. Таку думку висловив авіаексперт Богдан Долінце в інтерв’ю "Українському Радіо".

Як зазначив експерт, у випадку падіння літака в воду ризики ще більші, ніж під час падіння на землю.

"За рахунок швидкості, висоти падіння удар об воду є аналогічним до падіння на бетон, але при цьому для пасажирів на борту літака, крім ризику померти під час самого падіння, додається додатковий ризик потонути. Так само їм треба чекати як мінімум декілька годин, поки хоча б перші рятувальні засоби зможуть дістатися до точки катастрофи на морі", - пояснив він. 

Відео дня

Крім того, нагадав Долінце, системи літака були заглушені засобами РЕБ, тож він не міг коректно передати свої координати, і за відсутності зв’язку неможливо було повідомити, що відбувається безпосередньо на літаку.

Інформація про інцидент у випадку падіння в море надійшла б за декілька годин, а то й днів.

"І тоді б Росія сказала, що взагалі вони цей літак не бачили, він у них на радарах не з'являвся. Ми пам'ятаємо, що авіакатастрофи на морі були в світі й раніше, з 2000-х років уламки деяких літаків навіть до сьогодні не знайдені у зв'язку з тим, що невідомі точні координати, де ці літаки розбились", - пояснив експерт.

Також навіть за наявності чітких координат катастрофи важливим фактором була б глибина, на яку потонув би літак.

"Невелика кількість країн має технології, щоб туди дістатися, підняти уламки або навіть дістати "чорні скриньки". А над даним морем жодна інша країна, крім Росії, не змогла б це зробити швидко або й загалом зробити це без участі росіян", - підкреслив Долінце.

Авіакатастрофа літака в Актау - що відомо

25 грудня в Казахстані здійснив аварійну посадку азербайджанський пасажирський літак, який летів із Баку в місто Грозний. Літак зазнав значних пошкоджень і загорівся.

У РФ заявили, що розслідують причини аварії, проте експерти сходяться на думці, що літак із людьми потрапив під вогонь російської протиповітряної оборони.

Сьогодні президент Азербайджану Ільхам Алієв в розмові з журналістами прямо заявив, що азербайджанський літак розбився внаслідок атаки по ньому російської системи ППО. Він зауважив, що внаслідок вогню із землі сильно постраждала хвостова частина літака.

Вас також можуть зацікавити новини: