Зеленський підписав указ про підвищення якості українських доріг / фото УНІАН

Кабінет міністрів України до 1 січня 2020 року має забезпечити перегляд кваліфікаційних критеріїв, фінансових і технічних вимог до учасників державних закупівель відповідно до найкращих світових практик, а також мають бути переглянуті нормативно-технічні документи для використання новітніх технологій і матеріалів при будівництві, реконструкції і ремонті доріг.

Читайте такожЗеленський заявив про відсторонення голови Укртрансбезпеки Ноняка

Як повідомила прес-служба президента, відповідний указ про створення умов для розвитку і підвищення якості автомобільних доріг підписав президент України Володимир Зеленський за результатами робочої наради з дорожньої інфраструктури, яка відбулася 19 липня.

Відео дня

За інформацією прес-служби, згідно з указом, замовники мають залучати на конкурсній основі незалежного інженера-консультанта у сфері дорожнього будівництва (FIDIC) на етапах закупівель, виконання робіт, гарантійного обслуговування будівництва, реконструкції та ремонту автомобільних доріг.

Також у прес-службі повідомили, що під час наради глава держави зазначив, що за ці дні відвідав кілька регіонів, де ознайомився з ходом ремонтів на автодорогах.

За словами Зеленського, є багато проблем з фінансування, прозорості проведення тендерів, професіоналізму компаній-підрядників, якості виконаних робіт, і всі вони потребують негайного вирішення.

У свою чергу, присутній на нараді керівник Офісу президента Андрій Богдан зазначив, що необхідно системно боротися з корупцією в дорожній сфері і провести аудит чинних договорів.

Він навів приклад схеми, коли найбільшу суму, яка має бути виділена на ремонт дороги через проведення прозорого тендеру, «розмивали» на кілька сотень шматків автодороги і уникали конкурсу.

Також присутній на нараді заступник міністра інфраструктури Юрій Лавренюк повідомив, що є проект реформи «Укравтодору», який передбачає ліквідацію функції контролера агентства, і він може бути реалізований через кілька місяців.

«Якість доріг і виконаних робіт має моніторити іноземна аудиторська компанія з відповідним статусом», - сказав Лавренюк.

У відповідь на це президент висловив побоювання, що поки буде реформуватися «Укравтодор», Україна втратить і гроші, і час. «Може, ми зробимо план найближчим часом і віддамо провідним західним компаніям будівництво пріоритетних доріг? А паралельно реформувати», - цитує прес-служба Зеленського.

Присутній на нараді заступник керівника Офісу президента Олексій Гончарук повідомив, що в першу чергу визначено кілька пріоритетних проектів, які можуть бути реалізовані до кінця цього року.

Він зазначив, що є Дорожній фонд, проте його коштів не вистачає для фінансування всіх потреб, тому пропонується кілька варіантів додаткових джерел надходжень.

«Слід упорядкувати ситуацію з акцизами. В Україні багато пального продається по «сірій схемі», за яке не сплачується акциз. Згідно з нашими очікуваннями, ми зможемо отримати надходжень додатково на 1 млрд доларів. Ще одна можливість для зростання - налаштування нормальної роботи з міжнародними фінансовими інституціями. Ми з ними зустрічалися, і вони потенційно декларують готовність працювати більш активно за умови виконання українською стороною своїх зобов'язань, оскільки зараз вибірка за наявними кредитними програмами становить приблизно 20%», - зазначив Гончарук, додавши, що іноземні партнери готові надати також близько 1 млрд доларів .

Як повідомляв УНІАН, раніше уряд затвердив стратегію розвитку доріг територіального значення на 2020-2024 роки, розроблену «Укравтодором», яка передбачає ремонт територіальних доріг з використанням технології укочуваного бетону, технології з використанням відходів промислових виробництв та технології холодного ресайклінгу.

У 2018 році була затверджена програма розвитку автомобільних доріг на 2018-2022 роки. У рамках цієї програми Державне агентство автомобільних доріг України («Укравтодор») планує з'єднати всі регіональні центри країни якісними дорогами. Протягом 2018-2022 років в Україні на дороги державного значення з усіх джерел фінансування планується направити близько 300 млрд грн.