Су-35 / Міноборони Російської Федерації / Facebook

Винищувач Су-35 є одним із кращих прикладів РФ зі створення міфу про своє озброєння. Саме щодо нього у Москві, як мантру повторювали те, що Су-35 немає рівних у небі, що він увібрав у себе все найкраще на що спроможна російська авіаційна промисловість та іншу "анлоговнетну" маячню.

Су-35 як чергова модернізація

За всіма розмовами у РФ про "унікальність" Су-35 доволі часто забувають уточнювати, що цей літак - модернізація радянського Су-27, який створили у 70-х роках, як відповідь на американський F-15.

Але якщо у США просто оновлюють свої літаки без жодного пафосу, то кожна наступна модернізація Су-27 у РФ обов’язково йшла із зазначенням, що це вершина конструкторської думки та черговий прорив. Так само було із Су-30, та його модернізаціями, експериментальним Су-37, а тепер і з Су-35.

Відео дня
Су-35 / Міноборони Російської Федерації / Facebook

До речі, глибоку модернізацію Су-27 почали ще у кінці 80-х років, тому формально Су-35 здійснив свій перший політ ще у 1988 році, як прототип Т-10М. Вже у бажанні якось привернути увагу до своєї розробки, у 90-х літак перейменували на Су-35, але нічого з цього не вийшло і попри 12 випущених машин про проект забули до 2005 року.

Саме на хвилі нафтогазових грошей та доступу до західних технологій у РФ змогли воскресити модернізацію Су-27, який отримав спочатку індекс Су-35БМ, а згодом - Су-35С.

Су-35 / Міноборони Російської Федерації / Facebook

Особливості Су-35

Фактично модернізація Су-35 полягала у двох напрямах - заміни двигунів та електроніки. Двигуни - модернізація ще радянських АЛ-31Ф, які отримали індекс АЛ-41Ф1С.

Від базових вони відрізняються рухомим вектором тяги, який дозволяє збільшити маневреність, цифровою системою управління та збільшеною тягою, максимальною 8 800 кгс та 14 500 кгс на форсажі.

Але вся "аналоговнетность" з АЛ-41Ф1С злітає при прямому порівнянні з американським Pratt & Whitney F135, який був створений у той самий час. Двигун з США видає на максимальному режимі 13 000 кг та 19 500 кгс на форсажі.

Щодо електроніки, то Су-35 якраз є прямим свідченням важливості повного технологічного ембарго РФ. Бо у 2015 році, на фоні санкцій, російські ЗМІ писали про цей літак наступне:

"Там вся бортова електроніка збудована на іноземній елементній базі. А враховуючи, що це повністю електронний літак, це серйозна проблема. У нас таких компонентів немає і не передбачається. Що з цим робити, доки не вирішено, перші літаки підуть на тому, що є, тобто на іноземних елементах, а далі будемо вирішувати" - цитувало власне джерело у Військово-промисловій комісії при уряді Росії видання "Газета.ру".

До речі розробник бортової електроніки цього літака, "Концерн Радиоэлектронные технологии", на імпортозаміщення своєї продукції виділив у 2015 році 24 млрд рублів, або близько 400 млн доларів по тодішньому курсу.

Су-35 / Міноборони Російської Федерації / Facebook

У будь-якому випадку "на папері" РЛС Су-35 під назвою Н035 "Ирбис" може розрізнити літак на відстані до 400 км та малопомітні "стелс" літаки на відстані 100 км. При цьому система управління озброєнням дозволяє вести обстріл одночасно до 8 цілей. Окрім того, радар Су-35 може розрізняти наземні цілі та дозволяє здійснювати одночасний пуск до двох ракет "повітря-земля".

Також "на папері" декларується, що Су-35 отримав радіопоглинальне покриття. Але, чомусь, попри потужну РЛС та наявність в арсеналі далекобійної ракети Р-37 із дальністю пуску 200-300 км, у РФ акцентують на тому, що головна перевага Су-35 - це близький повітряний бій, де він "точно здобуде перемогу" завдяки виключній маневреності.

Але реальність завжди відрізняється від паперових характеристик. Після вторгнення армія РФ вже неодноразово втрачала Су-35. Як від вогню українських зенітних ракетних комплексів, так і у повітряних боях, зокрема днями у районі Херсону.

Також варто зазначити, що Су-35 далеко не дешевий літак. На експорт він йде за ціною 100 млн доларів за одиницю. Для РФ один Су-35 оцінюється у близько 50 млн доларів. Загалом, станом на початок 2022 року, у РФ на озброєнні перебувало 97 одиниць Су-35

Характеристики Су-35

  • Екіпаж: 1 людина
  • Максимальна злітна маса: 34500 кг
  • Бойове навантаження: 8 тонн
  • Вузлів підвіски: 12
  • Максимальна швидкість: 2500 км / год
  • Швидкопідйомність: 280 м / с
  • Тяговооруженность при максимальній злітній масі: 0,81