этот материал доступен на русском

ЗМІ про пожежу на «Лошарику»: причиною загибелі підводників став вибух батареї, встановленої замість української

12:39, 23 липня 2019
Світ
1678 0
ЗМІ розкрили нові подробиці пожежі на секретному "Лошарику" / bmpd.livejournal.com

На російському глибоководному апараті АС-31 (відомий серед моряків як «Лошарік»), де в результаті пожежі загинули 14 підводників, вибухнула акумуляторна батарея, яку встановили замість українського акумулятора.

Читайте такожФранція знайшла військову субмарину, втрачену півстоліття тому

Про це з посиланням на джерела повідомляє «Коммерсантъ». Зазначається, що експерти встановили факт вибуху вже в доці, після інциденту. Допускається, що вибух стався в момент підготовки екіпажу до евакуації. Акумулятор, очевидно, став джерелом наростаючого об'ємного горіння.

Як пояснюють фахівці, відповідною комісією розглядаються три традиційні в розслідуванні будь-якої техногенної катастрофи версії — відмова техніки, помилка екіпажу і зловмисний вплив.

У ході розслідування інциденту встановлено, що глибоководні станції типу АС-31 довгий час комплектувалися срібно-цинковими акумуляторами, які вироблялися в Україні. Після ускладнення відносин між Києвом і Москвою акумулятори АС-31, що знаходиться на гарантійному обслуговуванні заводу-виробника, замінили на російські літій-іонні батареї.

Як виробника і постачальника акумуляторів для апаратів було обрано санкт-петербурзький завод ВАТ «Акумуляторна компанія "Ригель".

За даними джерел, вивчаючи супровідну документацію до продукції «Ригеля», експерти виявили сертифікати, що свідчать про те, що передані флоту батареї пройшли випробування на вибухобезпечність.

Зараз з'ясовується, хто і яким чином тестував вироби, а також чому при цьому не були присутні представники замовника — Міноборони. Представники заводу, до якого журналісти звернулися за роз'ясненнями, від коментарів утрималися.

Зазначається, що весь екіпаж АС-31 після загоряння на борту ще міг евакуюватися на човен-носій, проте вважав за краще діяти у чіткій відповідності з «Керівництвом з боротьби за живучість».

Як повідомляв УНІАН, секретний підрозділ, чотирнадцять моряків якого загинули під час НП на російському підводному апараті, базується в Санкт-Петербурзі. Відомо, що екіпаж боровся з пожежею, яка виникла під час бойового походу і зумів привести дослідницький підводний човен на військово-морську базу в Сєвєроморськ.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter