Росія втратила рідкісний А-50 / Колаж УНІАН / фото Міноборони РФ, ВЧК-ОГПУ

Авіаційний експерт, провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко вважає нонсенсом версію російської пропаганди, що нібито збиття літаків А-50 та Іл-22 над акваторією Азовського моря сталося в результаті помилки російського оператора систем протиповітряної оборони.

В ефірі загальнонаціонального телемарафону він зазначив, що російська версія збиття літаків не проходить перевірку здоровим глуздом, тому не має жодної імовірності. "Я взагалі не розумію, навіщо висувати таку версію. Це тоді підкреслює небезпеку не лише в  цьому районі для російських літаків від власної протиповітряної оборони, а й по всьому фронту. Це означає, де б вони не літали, всюди можуть отримати ракету від власних зенітників. Це повний нонсенс", - акцентував Романенко.

Він додав, що літак дальнього радіолокаційного виявлення А-50 має функції розвідувального літака і командного пункту, він може відслідковувати рухи наземних військ і пуски зенітних ракет. "Це вкрай важлива машина для ефективної роботи авіації та протиповітряної оборони, бо вона відслідковує всі пуски наших ракет по російським військам", - підкреслив Романенко.  

Відео дня

В свою чергу, Іл-22 - це чисто командний пункт, який має багато радіостанцій для зв’язку, але в основному займається наземними військами. На думку авіаційного експерта, російський літак А-50 можна було вразити за допомогою ЗРК Patriot .

"Якщо побудувати логічний ланцюжок, то наші винищувачі не дістають, бо ракети не такі далекобійні. Американські F-16 виключено від самого початку. Залишаються зенітно-ракетні комплекси. Але старі радянські на таку відстань навряд чи здатні працювати, комплекс SAMP/T має заявлену дальність 100 км. і це замало. Отже, залишається Patriot або старий радянський комплекс С-200, але він має дуже величезну ракету та станцію наведення, яку важко непомітно десь розмістити поблизу лінії фронту", - акцентував Романенко.

Також він пояснив, за рахунок чого підбитому російському ІЛ-22 вдалося долетіти та приземлитись в Анапі, адже на фото всі бачили як посічений хвіст літака.

"Загалом хвіст літака був весь зрешечений, але такі важливі елементи як двигуни, сервоприводи керма не були пошкоджені. Тому приземлитися він зміг, не все ж вдається знищити. Але, сам літак на 99% буде списаний, бо машина стара, серійне виробництво припинилося наприкінці 70-х років минулого століття. Жодних запасних частин та елементів до цих літаків фактично не зберіглося, а щоб його відремонтувати, треба поновити всю хвостову частину. Простіше зняти з нього те,  що ще вціліло і переставити на якийсь інший літак такого типу. На резерві в них таких ще до півдесятка літаків, які просто стоять на дворі бази зберігання", - сказав Романенко.

Знищення літаків Іл-22 та А-50: що відомо

Як повідомляв УНІАН, 14 січня в зоні акваторії Азовського моря українські військові знищили російський літак А-50. Наступного дня його ураження  підтвердило українське військове командування. Також повідомлялося про удар по борту Іл-22. 

Згодом речник Повітряних сил Юрій Ігнат повідомив, що Іл-22 "таки дотягнув до Анапи", але відновленню не підлягає. 

Російська пропаганда розповсюджує фейкову версію, що збиття А-50 та Іл-22, нібито стало помилкою російської протиповітряної оборони. Аналітики американського Інституту вивчення війни припускають, що таким чином окупанти хочуть запевнити свої пілотів, що польоти над Чорним і Азовським морями все ще безпечні. 

Вас також можуть зацікавити новини: