фото facebook / Kravtsov.Evg

Свавілля і кумівство в "Укрзалізниці" призвели до колосальних забруднень територій залізниці, а також незаконної вирубки лісів і видобутку граніту. Про це йдеться у звернення міжфракційного депутатського об'єднання "За техногенну та екологічну безпеку в паливно-енергетичному комплексі, залізничному та трубопровідному транспорті України" до прем'єр-міністра Дениса Шмигаля.

Так, в документі наводяться факти необґрунтованих призначень на керівні посади Правлінням "Укрзалізниці" некомпетентних осіб, зокрема – Василя Крилюка, який очолював Управління екологічного менеджменту "Укрзалізниці" в період з 2017-2021 року, а з нового року призначеного головою Департаменту безпеки "Укрзалізниці" (ЦЕТБ).

У зверненні депутатів зазначається, що в "Укрзалізниці" існує величезна проблема з очисними спорудами. За час роботи Крилюка його підрозділ не приділяв цьому ніякої уваги, а інформація замовчувалася. Скидання перевищує норми в 30-50 разів і в разі проведення перевірки Держекоінспекцією можливе накладення штрафу на "Укрзалізницю" у розмірі від 250 до 300 млн грн. Реконструкція інфраструктури повинна бути проведена терміново. При цьому, як наголошується в документі, головний інженер, який раніше виступав з такою ініціативою, був звільнений. А Крилюк призначений директором ЦЕТБ. Висунув його на цю посаду член правління Григорій Бойко, у якого у віданні знаходиться локомотивне господарство.

Відео дня

І тут стає очевидною кругова порука в "Укрзалізниці". Адже розкривається нова масштабна проблема - колосальні втрати паливно-мастильних матеріалів через незадовільний стан локомотивів залізниці.

"Відомо, що основною причиною системного забруднення територій АТ "Укрзалізниця" нафтопродуктами є технічний стан локомотивів, що призводить до витоку масел в процесі їх експлантації. Збиток в результаті цього наноситься не тільки державі, а й АТ "Укрзалізниця" внаслідок втрати цих паливно-мастильних матеріалів через їх витік. Такі втрати становлять мільйони гривень", - йдеться в депутатському зверненні.

У документі йдеться, що модернізація локомотивного парку і господарства не проводиться. Тепловози ремонтуються на заводах "Укрзалізниці", де процвітає корупція і "відкати".

Перевірки встановили нафтозабруднення в локомотивних депо загальною площею близько 90 тис.м2, в той час, коли Департамент Крилюка звітував про 6 тис. м2.

Також депутатам стали відомі факти тиску і спроби звільнення Крилюком працівників "Укразлізниці", які могли перешкоджати йому приховувати свою незаконну діяльність.

Водночас на посаду заступника Крилюка була призначена Вікторія Везель, яка не має досвіду управління на керівних посадах, профільної освіти і тривалого трудового стажу в УЗ. Але її зять Михайло Титарчук обіймає посаду заступника Голови Державної податкової служби і, за інформацією, саме він лобіював призначення Крилюка і Везель на їхні посади.

У документах зазначається, що, працюючи на зазначених посадах в "Укрзалізниці", Крилюк паралельно очолює підприємство "Агентство сертифікації, екологічної експертизи та нотифікації" ("АССЕН"), яке надає послуги у сфері екології та сертифікації. А це, вважають депутати, очевидний конфлікт інтересів. Адже, наприклад, саме Крилюк у 2020 році ініціював виділення з бюджету "Укрзалізниці" 66,4 млн.грн. на екологічний аудит і 31 млн.грн. на отримання сертифікатів ДСТУ. І такі послуги надає компанія, де Крилюк займає посаду директора. Також депутатам стало відомо, що документи "Укрзалізниці", що становлять комерційну таємницю, Крилюк тримає на власній електронній пошті, що належить його компанії: "Інформація, яка є службовою, зберігається, пересилається і знаходиться в розпорядженні комерційної структури ТОВ" АССЕН", що належить Крилюку і в якій він є директором. Службова Інформація АТ " Укрзалізниця "поширюється від імені ТОВ "АССЕН".

У 2019-2020 роках за ініціативою Крилюка були закуплені науково-дослідні та дослідно-конструкторські роботи у сфері екології у сторонніх організацій, проте інформація про їх актуальність та результативність відсутня про що свідчать матеріали службової перевірки.

Збиток державі на 6,3 млн грн було завдано і незаконною вирубкою лісів в Харківській області, а також незаконним видобутком граніту в належному залізниці кар'єрі на 850 млн грн. І це - не єдині порушення, які були допущені Крилюком за час його роботи в "Укрзалізниці".

Також стало відомо, що 25 об'єктів підвищеної небезпеки, не обладнані системами раннього виявлення загрози виникнення надзвичайної ситуації та оповіщення населення. А значить, існує загроза життю і здоров'ю населення, що знаходиться в зоні можливого ураження. "Укрзалізниця" - це стратегічний об'єкт і відсутність таких систем робить її незахищеною, що неприпустимо в умовах війни.

"Таким чином, правління АТ "Укрзалізниця" не дає належної оцінки кандидатурам при призначенні на відповідальні посади, перевірки щодо таких осіб не проводяться. У таких кандидатів вбачається пряме лобіювання особистих інтересів з метою отримання високої матеріальної винагороди", - йдеться у зверненні депутатів.

Питання корупції, кумівства і свавілля в Укрзалізниці вже неодноразово піднімало Міжфракційне депутатське об'єднання. З переліком проблем депутати вже зверталися до керівництва держави, Кабінету Міністрів, Державної комісії з питань техногенної та екологічної безпеки, РНБО.

"Крилюк, приховуючи реальний негативний стан екологічної, техногенної безпеки та обсяги засмічення земель і територій "Укрзалізниці", порушення природного законодавства, у сфері охорони та раціонального використання земельних, водних ресурсів, охорони атмосферного повітря, поводження з відходами тощо, завдав шкоди "Укрзалізниці" і державі в цілому. Відносно посадових осіб ЦЕТБ і його керівника Крилюка порушені кримінальні провадження №№12020100060001315, 12020100100002273", – йдеться у зверненні.

Всі ці факти свідчать, що Міністерство інфраструктури України не контролює діяльність "Укрзалізниці", яка не виконує доручення МІУ і не дотримується вимог законодавства. Депутати наполягають на тому, що Крилюк повинен бути негайно звільнений, а обставини його призначення потребують розслідування.