Володимир Єльченко / REUTERS

Розслідування можливого порушення Росією міжнародних санкцій, запроваджених проти Ірану, має бути важливою частиною розслідування обставин збиття літака МАУ 8 січня.

Про це під час спілкування з журналістами у Вашингтоні заявив посол України в США Володимир Єльченко, передає Голос Америки.

"Це, можливо, питання більш далекої перспективи. Але ми маємо говорити про певну міжнародну відповідальність тих людей і тих компаній, які займаються такими продажами", - сказав посол журналістам.

Відео дня

Але зараз більш важливим питанням, сказав Єльченко, є питання відповідальності Ірану, як на індивідуальному рівні - тих людей, які віддавали та виконували наказ, у результаті якого був збитий літак, - так і держави на міжнародно-правовому рівні.

Читайте такожВР звернулася до Ірану з закликом визнати свою повну відповідальність за збиття українського літака - заява

"Оскільки Іран повністю визнав свою участь і свою провину в цій трагедії, я сподіваюся, що цей шлях буде пройдено іранською стороною до кінця і вона виплатить всі належні компенсації, і родинам загиблих, і авіакомпанії, і все інше, що потрібно робити в цих випадках. Я сподіваюсь, що нам не доведеться звертатися до міжнародних судових інстанцій, це питання буде закрите і полагоджене між Україною і Іраном на двосторонньому рівні. Іран повів себе, на мою думку, цивілізовано. Він визнав вину", - сказав посол України.

Єльченко розповів, що Україна отримала усю відповідну розвідувальну інформацію, хоча й не негайно, від США. За його словами, затримка із публічними заявами українського керівництва щодо причини падіння літака була, у першу чергу, викликана тим, що саме українські фахівці вилітали до Ірану, щоб здійснювати розслідування на місці катастрофи, і існували побоювання, що Іран міг не дати їм на це дозвіл.

Також компанія-виробник літака Boeing, сказав посол, запропонувала свою послуги і повну підтримку у розслідуванні.

"Україна отримує певний доступ до тих чорних скриньок і, напевно, будемо у подальшому робити все спільно із фахівцями Boeing. Вони обов'язково увійдуть до складу тієї групи, яка утворюється з тих країн, громадяни яких загинули в тій автокатастрофі, і, звичайно, США як виробника двигунів і літака Boeing", - сказав посол.

Як повідомляв УНІАН, 8 січня біля аеропорту імені Імама Хомейні в Тегерані розбився літак рейсу PS752 компанії "Міжнародні авіалінії України", загинули 167 пасажирів і 9 членів екіпажу.

Літак, що виконував рейс PS752 за маршрутом Тегеран-Київ, вилетів з аеропорту о 6.10 за місцевим часом і зник з радарів через кілька хвилин після вильоту.

Читайте також"Краще б я був на борту": командувач КВІР вибачився за збиття українського літака

На борту Boeing 737 перебували 11 громадян України, в тому числі 9 членів екіпажу, а також 82 громадянина Ірану, 63 громадянина Канади, 10 громадян Швеції, четверо громадян Афганістану, троє громадян Німеччини і троє громадян Великої Британії.

11 січня президент Ірану Хасан Роухані офіційно визнав, що український лайнер був збитий "внаслідок ненавмисної людської помилки" та пообіцяв притягнути до відповідальності винних у збитті літака.

Командувач ВПС і військово-космічними військами Корпусу вартових Ісламської революції, бригадний генерал Амір-Алі Хаджізаде взяв на себе відповідальність за збиття українського літака. Він заявив, що оператор іранської системи протиповітряної оборони помилково прийняв літак МАУ за "крилату ракету".

Київ наполягає на проведенні відкритого розслідування, очікує повернення тіл загиблих до 19 січня і виплат компенсацій.

З 1979-го року проти Ірану була запроваджена низка санкцій, як окремими країнами, особливо США, так і міжнародними організаціями, у тому такі, що запроваджують обмеження на продаж в країну зброї.