Кабінет міністрів України допускає, що коронакриза може завдати нищівного удару по залізничному сектору України, який і без кризи перебуває в скрутному становищі.
Читайте такожПрограма відновлення економіки: що робитиме Кабмін для виходу з кризи (документ)
Про це сказано в ухваленій 27 травня комплексній урядовій програмі з відновлення вітчизняної економіки.
Такий негативний прогноз розробники програми пояснюють недоотриманням доходів від вантажних перевезень через зниження попиту, яке обумовлено уповільненням економіки, а також від пасажирських перевезень - через їхнє зупинення на час карантину.
Кабмін зазначив, що основу доходу «Укрзалізниці» формують вантажні перевезення (88% в 2019 році), причому з 2013 року дохід від вантажних перевезень зріс майже вдвічі, попри поступове зниження обсягів, що обумовлено зростанням вартості перевезень.
При цьому очікується падіння вантажоперевезень на 5% тільки в першому півріччі 2020 року через уповільнення економіки.
Крім того, вказується, що одним з наслідків кризи стане збільшення фінансового тиску і ризик дефолту внаслідок високих кредитних зобов'язань і зменшення інвестиційної привабливості.
Також наголошується, що відсутність ресурсів для інвестицій в умовах нестачі ліквідності унеможливить капіталовкладення в необхідну модернізацію.
«Більшість активів «Укрзалізниці» є критично зношеними. Це негативно впливає на вартість, якість, швидкість і безпеку перевезень. Проблема є настільки значною, що приватні підприємства намагаються вирішити її самостійно: частка приватних вантажних вагонів становить 58% в 2019 році; приватні вагони перебувають в набагато кращому стані: 41% з них були куплені в 2017-2019 роках», - сказано в програмі.
У документі також зазначено, що відкриття ринку приватної тяги допоможе модернізувати рухомий склад за допомогою приватного капіталу.
«Для модернізації «Укрзалізниці» необхідно інвестувати 30-60 млрд доларів до 2030 року. У 2019 році обсяг капітальних інвестицій становив 15 млрд грн», - сказано в програмі.
Довідка УНІАН. «Укрзалізниця» - акціонерне товариство, 100% акцій якого належать державі. Компанія входить до переліку держпідприємств, які не підлягають приватизації. Українська залізниця забезпечує понад 80% вантажних і близько 50% пасажирських перевезень, що виконуються усіма видами транспорту. За обсягами вантажних перевезень українська залізниця посідає четверте місце на Євразійському континенті, поступаючись тільки залізницям Китаю, Росії та Індії.