Субота,
03 грудня 2016

Наші спільноти

Астрофізики: в далекій галактиці чорна діра перетворює гігантські хмари у зірки

Вчені виявили у віддаленому від Землі скупченні галактик міжзоряну речовину, яка активує процеси утворення зірок, наближаючись до надмасивної чорної діри.

В миллиарде световых лет от Земли астрофизики зафиксировали необычные процессы / Фото 007dna via instructables.com
На відстані мільярду світлових років від Землі астрофізики зафіксували незвичайні процеси / Фото 007dna via instructables.com

Міжнародна група астрофізиків опублікувала результати дослідження в журналі Nature, передає Lenta.ru.

Вчені досліджували скупчення галактик Abell 2597, віддалене від Землі на мільярд світлових років, за допомогою телескопа в Паранальской обсерваторії, що розташована в пустелі Атакама в Чилі. Вони вивчили розташування і рух холодного газу, який, як виявилося, утворює масивний потік у бік чорної діри, розташованої в центрі найяскравішої галактики скупчення - BCG, гігантської еліптичної галактики, оточеної щільною хмарою гарячої плазми.

Хокінг: Людство в майбутньому зможе створювати мікроскопічні чорні діри

Виявилося, що гарячий іонізований газ є лише оболонкою, всередині якої знаходиться набагато більш холодні і масивні молекулярні хмари. При певних умовах вони спрямовуються до поверхні чорної діри, що, в свою чергу, підтримує процеси утворення зірок у середовищі поблизу ядра галактики.

Маса молекулярних хмар оцінюється астрономами в мільйон планет Земля.

Відкриття змінює звичне уявлення, згідно з яким чорні діри живляться хмарами розжареного газу.