Ілюстрація REUTERS

Щоб українська металургія вижила в умовах світової кризи, владі треба перестати нищити її зростанням податків і тарифів.

Про це йдеться в статті "Українська металургія вступила в смугу кризи" на порталі Мінпром.

В статті вказано, що у зв'язку з падінням виробництва у світі за останні півтора року ціни на деякі види металопродукції впали більш ніж на 30-40%, а виплавка сталі в Україні за останні 2 місяці впала на 10%. У зв'язку з цим в Україні спостерігається тенденція зниження обсягів виробництва і скорочення працівників на низці металургійних підприємств.

Відео дня

Автори матеріалу зазначають, що не всі представники нової української влади, на жаль, усвідомлюють ту роль, яку відіграє гірничо-металургійний комплекс у вітчизняній економіці. Сьогодні в ГМК і суміжних галузях працюють 350 тис. осіб, щорічно металурги заводять в країну близько 10 млрд дол. валютної виручки, тобто від їх стабільної роботи безпосередньо залежить курс національної валюти.

У статті зазначається, що низка законодавчих ініціатив можуть знищити металургійну галузь в Україні.

"По-перше, це законопроект № 1210, який економісти та експерти ринку називають не інакше як "токсичним" і "одіозним". Цим документом передбачається різко підвищити рентні ставки на видобуток руди в Україні, що обернеться неминучим обвалом залізорудного експорту в першу чергу на далекі ринки в разі зниження цін на ЗРС", - йдеться в статті. Автори пишуть з посиланням на експертів, що надалі буде спостерігатися падіння цін.

Автори матеріалу пишуть, що, за оцінками експертів, у разі ухвалення законопроекту № 1210 Україна може втратити кожне третє робоче місце в ГМК, а український держбюджет при цьому – мільярди гривень. За законопроектом голос галузі був принаймні почутий – в Міністерстві економіки доручили доопрацювати скандальний документ. Але тільки вщухли пристрасті по № 1210, на порядок денний вийшла ще одна вбивча ініціатива.

Крім того, труднощі може створити та новостворене ТОВ "Оператор ГТС України", дочірнє товариство "Укртрансгазу", яке запропонувало підвищити тарифи на транспортування газу в чотири рази. З 1 січня 2020 року для внутрішніх точок входу в 3,5 раза (з 91,87 до 320,77 грн./тис. куб. м), для внутрішніх точок виходу – в 4,7 раза (з 157,19 до 735,36 грн./тис. куб. м). Аргументація газовиків полягає в тому, що їм потрібно отримати у 2020 році 34 млрд грн прибутку, в тому числі 5,8 млрд грн. недоотриманого прибутку за минулі роки. В результаті під цю цифру просто підігнали необхідний відсоток підвищення тарифу.

За оцінками галузевої асоціації "Укрметалургпром", підвищення тарифів на транспортування газу обійдеться підприємствам ГМК в 3 млрд грн додаткових платежів, що в сьогоднішніх умовах вкрай негативно вплине на галузь.

І третім ударом для металургії може стати пропозиція групи депутатів з президентської фракції "Слуга народу", яка внесла до Ради законопроект № 2367, в 4 рази підвищує ставки екоподатку в Україні.

"Українська металургія вже сьогодні працює в кризових умовах. Вже сьогодні доводиться оптимізувати виробничі процеси, скорочувати витрати, боротися за кожен долар собівартості, а деяким навіть і припиняти виробництво" - резюмує автор статті.